تبلیغات
وبلاگ تخصصی كلاس ششم - مطالب اردیبهشت 1396
 
وبلاگ تخصصی كلاس ششم
آموزش چیز عجیبی است: می‌تواند انسان درون ما را زنده کند و می‌تواند انسان درون ما را زنده به گور کند . . . «پائولو فریره»
                                                        
درباره وبلاگ

فرزانه خرمی راد

رشته تحصیلی: دبیری ریاضی
مدیر وبلاگ : فرزانه خرمی راد
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :



با نام خدا انشائم را درباره ی یک سال زندگی با خانواده هم سنم مینویسم :
امسال فراز و نشیبهای زیادی را پیش رو داشتم و اینها از روز اول تابستان آغاز شد روزی که یاد گرفتم انسان سر صبح خسته نمیشود . . . و غرور چیز بدی نیست . . .
به مادرم که میگویم: حق با من است راه سکوت را پیش میگیرد و می گوید :تو معلمت را دوست داری ولی من باز هم حق را به خودم میدهم!
روز بعد آغاز می شود و تو هنوز در یک زندان تاریک باقی مانده ای و این زندان جایی نیست بجز زندان نادانی! نادانی در گفتار . . . در کردار . . . در رفتار . . .
 در خانه ای زندگی می کنی که هیچ ذهن ریاضی ای در آن وجود ندارد جایی که تمام فکرت به افزایش علم در سخن پروری است و چیزهای پوچ . . .
در این زمان کسی پشت میله های  زندان تو را به علم فلسفیدن دعوت میکند و تو می پذیری که زیر دست کسی بیاموزی که نمیخواهد تو جزو انسانهایی باشی که فلسفه ی زندگی کردنشان معلوم نیست و به تو یادآور می شود که باید در جامعه فردی مفید واقع شوی! شاید بعضی اوقات از دست استادت ناراحت و سر شکسته شده باشی ولی هر طور شده با جادویی به نام اراده خود را پایدار میکنی و در آزمون زندگی کلید یکی از سوالات را پیدا میکنی . . .

مهسا فیض ده

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

شکست مقدمه ی موفقیت است هر انسانی مطابق با تلاش ها و عشقی که نسبت به کار دارد در مسیر آرزوها و هدف های خود گام بر می دارد . به جهل خود ایمان می آورد و برای کسب تجربه ی بیشتر انگیزه و علاقه نشان می دهد . امسال تجربه های تلخ و شیرینی را سپری کردیم و شکست هایی که گاه بیشتر از پیروزی با ما هم مسیر می شد، خاطرات به یاد ماندنی و سطح دانشی که هر روز از روزهای قبل بیشتر می شد و در کنار همه ی این ها تغییرات رفتار و خیلی چیزهای دیگر به همراه داشت با شکست هایی که می خوردیم گاهی مواقع زود ناامید می شدیم و با پیروزی یک گام به جلو می رفتیم اما همه ی این ها تجربه بود و آشنایی با جهانی که پر از مفهوم است و حال چند روز دیگر باقی است و جدایی سخت در آخر همه ی ما جز اندکی نمی دانیم !

مهدیس امین

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

امسال سالی پراز فراز و نشیب که گاهی دستانم را گرفته و گاهی مرا رها میکرد، گاهی هم با دستانش اشک هایم را پاک  میکرد و خندیدن را به من می آموخت. سالی که پی بردم معلم چون گلی است که پژمرده میشود تا به ما طراوت ببخشد . . . پر از زیبایی و روشنایی . . .
حال به جایگاهی رسیدیم که می توانم این دنیای  زیبا را وصف کنم. از نگاه من زندگی خطی افقی است و تو در این راه پر خون را رنج ها میکشی که نمی توان گفت! درد ها میکشی که نمی توان بیان کرد! و شادی ها می کنی که نمی توان از یاد برد! تو در این راه قدم زنان به سوی موفقیت گام برداری و روزی میرسد که دیگر خطی نیست که آن را ادامه دهی . . .  و بعد از آن تو را می خوانند تو را می آموزند و ستایش میکنند و راه تو را ادامه میدهند، تا به روشنایی برسند و تو از نو کودکی شوی که راه رفتن را یاد گرفته و حرکت میکند تا جایی که می تواند . . . تا جایی که باید رفت . . . و تا جایی که به شایستگی خویش برسد!  اما این ها همه اش قصه ای بی انتها و با غصه و اندوه است که اگر خوش شانس باشی شمس زندگی خود را به تو می رساند. اما ما کودکانی هستیم که به جای شمس فرشته ای را پیدا کردیم که راه بهشت را به مامی آموزد و ما را آنچنان تربیت می کند تا یاد و خاطره یمان در امروز و فردا باقی بماند و هرگز از یادها نرود! هرگز  . . .

ماهک فرید





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




تقدیر از دانش آموزان کوشا و توانمندم

مهدیس امین، ماهک فرید و آوا واعظی
niniweblog.com




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




نتیجه تصویری برای ‪Pigeonhole principle‬‏


اصل لانه کبوتر که به نام های «اصل جعبه کفش» یا اصل کشویی دیریکله ریاضیدان آلمانی مشهور است، اغلب برای پاسخ دادن به سوالات زیر مفید است:
«آیا اشیایی وجود دارند که درخاصیت مشخصی صدق کنند؟»
اگر اصل لانه کبوتر به طور موفقیت آمیزی به کار رود، تنها وجود چنین اشیایی را ثابت می کند و چیزی درباره روش یافتن اشیا و یا مشخص کردن تعداد آنها بیان نمی کند.

شکل ساده اصل لانه کبوتری:
n کبوتر در k لانه قرار می گیرند. اگر n>k ،آنگاه تعدادی از لانه ها بیش از یک کبوتر خواهند داشت.

برهان:
دلیل درستی این اصل، اغلب به برهان خلف ثابت می شود. زیرا، اگر اصل برقرار نباشد، آنگاه، هر لانه حداکثر یک کبوتر دارد و در این حالت، حداکثر کبوتر وجود خواهد داشت که با فرض و وجود کبوتر متناقص است. به دلیل بدیهی بودن استدلال به عنوان اصل پذیرفته می شود. دقت کنید که این اصل، اطلاعاتی درباره آن لانه هایی که حداقل دو کبوتر دارند ارائه نمی کند و تنها وجود چنین لانه هایی را تایید می کند.
در استفاده از این اصل در حل مسایل، باید تصمیم گرفت که نقش کبوتر ها و لانه ها چگونه تعبیر شوند.


مثال: ده نفر به اتاقی وارد شده اند که نام کوچک آنها احمد، رضا و مهدی است و نام خانوادگی آنها محمدیان، رسولی و رضایی است. نشان دهید حداقل دو نفر از این ده نفر، نام و نام خانوادگی یکسانی دارند.
حل: تنها 9 امکان برای تولید اسامی متمایز وجود دارد. اگر افراد را به عنوان کبوتر اسامی را به منزله لانه کبوتر فرض کنیم، آنگاه بنا بر اصل لانه کبوتر، بعضی از اسامی (لانه ها) به حداقل دو نقر (کبوتر ها) نسبت داده می شوند.
مثال دیگر: 15 نفر دریک میهمانی شرکت کرده اند. طبق این اصل حداقل دو نفر پیدا می شوند که در یک ماه به دنیا آمده اند. 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




جمعه 22 اردیبهشت 1396 :: نویسنده : فرزانه خرمی راد
نظریه ی آشوب یا بی نظمی، در مکانیک و ریاضیات، مطالعه ی رفتار به ظاهر تصادفی و یا غیر قابل پیش بینی در سیستمی است که با قوانین قطعی کنترل می شود. یک اصطلاح دقیق تر، “بی نظمی قطعی” می باشد و از آنجا که دو مفهوم آشنا و ناسازگار را مرتبط می سازد از خود پارادوکس نشان می دهد.

Chaos_theory


اولین پارادوکس در مورد تصادفی بودن یا غیر قابل پیش بینی بودن، مانند مسیر یک مولکول گاز یا سیستم دینامیکی اتمسفر زمین و … می باشد. مفهوم بعدی “حرکت قطعی” است که همانند آونگ یا یک سیاره و … از زمان آیزاک نیوتن به عنوان نمونه ی موفقیت ِ علم در ارائه پیش بینی های پیچیده، پذیرفته شده است. با این حال در دهه های اخیر، سیستمهای متنوعی مورد مطالعه قرار گرفته که با وجود سادگی ظاهری، نیروهای اعمالی و قوانین فیزیکی شناخته شده، باز هم غیر قابل پیش بینی بودند.

عنصر مشترک در این سیستم ها نسبت به شرایط اولیه و نسبت به روشی که آنها در حرکت بوده اند از درجه حساسیت بسیار بالایی برخوردار میباشد. به عنوان مثال، هواشناس “ادوارد لورنتس” کشف کرد که مدل ساده ای از انتقال حرارت ذاتا غیر قابل پیش بینی است، شرایطی که او “اثر پروانه ای” نامگذاری کرد. این اثر نشان می دهد که تنها بال زدن یک پروانه می تواند باعث تغییر سیستم آب و هوایی شود. مثال ساده تر ماشین پین بال است: حرکات توپ دقیقا با قوانین گرانشی و برخوردهای الاستیک  (به برخورد دو جسم گفته می‌شود در صورتی که مجموع انرژی جنبشی دو جسم قبل و بعد از برخورد مساوی باشد. برخورد الاستیک در صورتی اتفاق می‌افتد که هیچ نوع تبدیل انرژی جنبشی به انواع دیگر انرژی رخ ندهد. در حین برخورد اجسام کوچک، ابتدا انرژی جنبشی به انرژی پتانسیل مربوط به نیروی دافعهٔ بین ذرات تبدیل می‌شود، بعد این انرژی پتانسیل دوباره به انرژی جنبشی تبدیل می‌شود.) کنترل می شود که هر دو به طور کامل شناخته شده و در عین حال نتیجه ی نهایی غیر قابل پیش بینی میباشد.

در مکانیک کلاسیک، می توان رفتار یک سیستم دینامیکی را از نظر هندسی به صورت حرکت “جذب کننده” توصیف کرد. ریاضیات مکانیک کلاسیک سه نوع جذب کننده مشخص می کند: نقاط منفرد (مشخص کننده حالت دائمی)، حلقه های بسته (چرخه تناوبی)، و چرخش ها (ترکیبی از چندین چرخه). در دهه ۱۹۶۰ کلاس جدیدی از “جذب کننده های بیگانه” توسط ریاضیدان آمریکایی استفان اسمیل کشف شد. این کلاس نشان می دهد که دینامیک جذب کننده های بیگانه، دارای بی نظمی است.

بعد از آن مشخص شد که جذب کننده های بیگانه در تمام مقیاس بزرگ نمایی دارای ساختار دقیق هستند؛ پیشرفت در مفهوم فراکتال (طبقه ای از اشکال هندسی پیچیده که معمولا بطور خاص شباهت از خود نشان می دهند) نتیجه ی مستقیمی از این دانش بود که به نوبه خود منجر به تحولات قابل توجهی در گرافیک کامپیوتری شد. کاربرد ریاضیات بی نظمی بسیار گوناگون بوده و به عنوان مثال می توان به چند سیستم بی نظم از قبیل: جریان آشفته مایعات، بی نظمی در ضربان قلب، دینامیک جمعیت، واکنش های شیمیایی، فیزیک پلاسما، حرکت گروه ها و خوشه های ستاره ای، اشاره کرد.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




جمعه 22 اردیبهشت 1396 :: نویسنده : فرزانه خرمی راد
نتیجه تصویری برای مترسک

یک بار به مترسکی گفتم: لابد از ایستادن در این دشتِ خلوت خسته شده‌ای؟
گفت: لذتِ ترساندن عمیق و پایدار است، من از آن خسته نمی‌شوم.
دَمی اندیشیدم و گفتم :درست است؛ چون‌که من هم مزه این لذت را چشیده‌ام.
گفت: فقط کسانی که تن‌شان از کاه پر شده باشد این لذت را می‌شناسند.
آنگاه من از پیشِ او رفتم، و ندانستم که منظورش ستایش از من بود یا خوار کردنِ من.یک سال گذشت و در این مدت مترسک فیلسوف شد.
هنگامی که باز از کنارِ او می‌گذشتم دیدم دو کلاغ دارند زیرِ کلاهش لانه می‌سازند . . . !

جبران خلیل جبران / پیامبر و دیوانه








نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




مهد پرورش خرد، آغوش عقل نیست،
بلكه دامان عشق است.

نهال خرد باید در كوزه عشق كاشته شود

و با آب احساسات آبیاری گردد . . .

ضمن تشکر از مدیریت محترم دبستان ادبستان سرکار خانم بردام، همراهی و همدلی اولیاء گرانقدر و دانش آموزان عزیز و توانمندم که این موفقیت جز با حضورشان میسر نبود، آرزومندیم که گامی هرچند کوتاه در راستای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم برداریم.

اسامی پژوهشگران:

 خانم ها: زهرا بردام، فرزانه خرمی راد، مژگان گلرخ، زینب زحمتکش و فاطمه رضا زاده 

   آقایان: حامد روغنی موفق(سرگروه محترم پایه ی ششم ناحیه ی 2)، علی خوشدل و مهرداد رعنایی













نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




پنجشنبه 14 اردیبهشت 1396 :: نویسنده : فرزانه خرمی راد



امروز مسابقه ی نفس گیر تیز هوشان به پایان رسید و  طبق وعده ی مسئولان مربوطه تا نیمه ی اول تیرماه نتیجه خواهد رسید.
این میانه خیلی ها تلاش کردند و خیلی ها شب و روزشان شده بود کار با دانش آموزان و بچه هایشان. کلاس های پی در پی  تست ها و آزمون ها ی سخت پرسش و پاسخ ها و . . .
کار تمام شد اما . . .
کاش همه درک کنیم که این پایان راه نیست. آغازی است بر تلاش های دوباره . . . کاش فرزندانمان را درک کنیم.
کاش بدانیم وقتی او در موقعیت آزمون قرار گرفته چه حالی داشته . . .
کاش بدانیم چند بار ضربان قلبش را با گوش هایش می شنیده چند بار به دلیل هراس از عدم موفقیت بدنش لرزیده و . . .
کاش ما آدم بزرگ ها این ها را بدانیم و با کلمات خودمان آزارشان ندهیم.
"چی شد؟ چرا؟ مگه نخونده بودی؟ من که این نکته ها رو تو کلاس گفته بودم! حواست کجا بود؟ و . . ."
یادمان باشد همه ی بچه ها تلاش کرده اند و در موقعیت خاص بعضی ها نتوانسته اند جوابگو باشند  اما همه شایسته ی خدا قوت اند.
بچه ها خدا قوت . . .




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 :: نویسنده : فرزانه خرمی راد

http://axgig.com/images/61073494085626279797.gif

دانش آموزان عزیزم ضمن آرزوی سربلندی و آرامش، سفارش های پایانی رو از یاد نبرید!


  • از تکنیک ضربدر و تیک و دایره در کنار شماره سوالات استفاده کنید.
  • وقت خود را صرف سؤالات وقت‌گیر نکنید.
  • سؤال را با دقت تا آخر بخوانید و در جواب دادن عجله نکنید و به فعل‌های آخر جمله‌ها دقت کنید.
  • ترتیب سؤال‌ها را در دفترچه رعایت کنید.
  • از هیچ سؤالی، نخوانده رد نشوید.
  • پاسخ نامتون رو از معرض دید همگی حتی مراقبین دور نگهدارید.
  • از حاشیه‌ی دفترچه‌ی سؤال برای چک‌نویس و محاسبه استفاده کنید.
  • امشب اصلا غذای بیرون نخورید. سرشب غذا بخورید.. فردا صبحانه شیر و عسل و گردو فراموشتون نشه.
  • دقت کنید که فردا وسایل ضروری مانند کارت داوطلبی، سنجاق، ٢ عدد مداد مشکی معمولی، پاک‌کن و تراش، شکلات، بطری آب، دستمال کاغذی، ساعت مچی و شناسنامه همراه خود ببرید.
  • گزینه‌ها را طوری پر کنید که عدد داخل آن دیده نشه.
  • هر 10 سؤال یک‌بار، شماره‌ی تست‌ها را در دفترچه‌ی سؤالات با شماره‌ی پاسخ‌نامه مطابقت دهید.                   

با توجه به اینکه حوزه های آزمون متفاوته، فردا راس ساعت 7:30 شعبه ی مهد کودک واقع در منظریه میبینمتون.






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :





تأمّلی دربارهٔ «آموزگار واقعی» و پیوند آن با مقولهٔ «تعلیم» و «تربیت»
آموزگار واقعی کیست؟
 
شاید نخستین و مهمترین خصیصیه‌ٔ یک آموزگار واقعی این باشد که او روحیه‌ای حق به جانب ندارد و خود را کلیددار خزانهٔ حقیقت نمی‌داند. آموزگار واقعی نه تنها معطوف به خویش و مشعوف از خویش نیست، بلکه توانِ خودانتقادی و به زیر سؤال‌بردن نگرش‌ها و روش‌های خود را دارد. آموزگار واقعی می‌تواند به دیگران نیز جرأت دهد که خود را و آنچه را که به نام تربیت به خوردشان داده‌اند، نقّادی کنند و زیر سؤال ببرند. تربیت چیزی جز طغیان علیه مدّعیانِ تربیت و تربیت‌های دروغین نیست.

آموزگار واقعی در این توهّم نیست که باید حق یا حقیقت مطلقی نزد خود را به دیگران بیاموزد، و به اصطلاح آنها را هدایت و تربیت کند. آموزگار واقعی تنها کمک می‌کند که آنها خودِ مدفون شده‌شان را از آوار آن چیزهای مخرّبی که غالباً به نام تربیت و فرهنگ، «نیست» و «ازخودبیگانه»‌شان کرده، بیرون کِشند تا دوباره «هست» شوند و با خویش در صلح و آشتی به‌ سَربَرند. در واقع، آموزگار واقعی نمی‌خواهد که چیزی بر دیگران بیافزاید و آنها را سنگین نماید، بلکه، برعکس، چیزی از آنها می‌کاهد و «سبُکبار»شان می‌کند. تربیت چیزی جز هرس کردن شاخ‌وبرگ‌های زاید نیست.

یک آموزگار تنها زمانی می‌تواند، به دور از خصلت‌های نیست‌کننده (=نهیلیستی)، برای شاگردانش هستی‌بخش و زندگی‌آفرین باشد که بتواند به جای آنکه هستی و افکار خود را سایۀ سنگینی بر شاگردانش کند، خودش را به سایه ببَرد تا زمینه‌ای برای پدیدارشدن آنها فراهم‌ آید. آموزگار واقعی تنها ما را فرامی‌خوانَد که از آن «خود» که حجاب خود گشته است دست‌برداریم؛ از خودی که نیستیم به درآییم و به خودی که باید باشیم درآییم. به عبارت دیگر، آموزگار واقعی ما را از خود نمی‌سِتاند تا به سوی خویش بکشاند، بلکه ما را از «خودی کاذب» می‌رهانَد تا به «خود راستین» برسانَد.

آموزگار واقعی به‌سانِ مامایی در تولّد معنوی ما سهیم می‌شود و به ما مدد می‌رساند تا بتوانیم با فراروی از «خودِ کهتر»مان «خودِ برتر» خویش را متولّد کنیم. تربیت‌کردن چیزی جز مامایی، و تربیت‌شدن چیزی جز نوزایی نیست. به بیانِ بُرّای نیچه: «مربیانِ واقعی شما آزادکنندگانِ شما، به سوی خودتان، هستند» و به زبانِ زیبای مولانا:
«تو را هر کس به سوی خویش خوانَد                                  تو را من جز به سوی تو نخوانم»

آموزگار واقعی کسی نیست که بیشتر از شاگردانش می‌داند، بلکه کسی است که بیشتر از شاگردانش می‌تواند یاد بگیرد و بیاموزد. به عبارت دیگر، تفاوت استاد (آموزگار) و شاگرد، نه یک «تفاوت ماهوی»، که یک «تفاوت درجه‌ای» است: استاد شاگردترین شاگرد است.

هایدگر به ما می‌آموزد که استاد تنها یک شاگرد بهتر و جدّی‌تر است؛ شاگردی که برای یاد گرفتن مشتاق‌تر و کوشاتر است. به زبانِ سپهری، می‌توان او را تنها دونده‌ای بهتر در پیِ آوازِ حقیقت دانست، و البته می‌توانیم از ویتگنشتاین هم بیاموزیم که در این عرصه دوندهٔ بهتر کسی است که دیرتر یا هرگز به مقصد (حقیقت / پاسخ نهایی) نمی‌رسد!

استاد بودن یعنی «همیشه آغازگر» بودن، «همیشه در راه» بودن، «همیشه شاگرد» بودن. از همین رو است که مونتنی، فیلسوف و ادیب فرانسوی قرن شانزدهم، می‌گوید "ترجیح می‌دهم در شصت‌سالگی شاگرد باشم تا اینکه در ده‌سالگی استاد باشم".

آموزگار واقعی کسی است که مدّعی دانایی نیست و مانند سقراط تنها «می‌داند که نمی‌داند». به یک معنا، آموزگار واقعی کسی است که بیشتر «نمی‌داند»؛ یا دقیق‌تر بگوییم، کسی است که نادانی‌هایش را بیشتر می‌داند. آموزگار واقعی، به تعبیر نیکولاس کوزانوس، فیلسوف و ریاضیدان آلمانی قرن پانزدهم، «جهالتِ عالمانه» دارد.

آموزگاران راستین هدیه‌ای جز افکندنِ تردید و پرسش، آفریدنِ راز و معمّا برای ما ندارند.
البته آن دسته آموزگارانی هم که به مرتبه‌های بالاتری از فرهنگ بشری تعلّق دارند، به مرحله‌ای فراتر قدم می‌گذارند. آنها به نوعی همۀ پاسخ‌ها را از ما می‌ستانند و مبدّل به پرسش می‌کنند، چنانکه راه‌حل‌های‌مان را منهدم می‌کنند و از آنها معمّاهای جدید خلق می‌کنند و اینچنین ما را از طاعون جزمیت می‌رهانند.
 
آموزگاران واقعی هیچگاه دیگران را به اندیشه‌های خود دعوت نمی‌کنند، بلکه هماره اندیشه‌های‌شان را با وضوح و روشنی لازم، و البته نه زائد، ابراز می‌کنند، شواهد و دلایلی را به سودشان پیشنهاد می‌دهند، و البته همزمان می‌کوشند مخاطبان‌شان را به تفکّر و استدلال، و داشتنِ ایده‌هایی از آنِ خود، وادارند. آموزگاران بزرگ هنرمندانه می‌کوشند که امکانِ تعابیر متفاوت و متنوّع، و نه یک تعبیر یگانه و نهایی، از اندیشه‌های خود را فراهم آورند تا از این طریق، فردیت، آزادی و استقلال آدمی را بیشتر پاس بدارند.

مسعود زنجانی






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




شنبه 9 اردیبهشت 1396 :: نویسنده : فرزانه خرمی راد




گر چه راهیست پر از بیم ز ما تا بر دوست

رفتن آسان بود ار واقف منزل باشی!

تقدیر از دانش آموزان پرتلاشم مهدیس امین، ماهک فرید ، آوا واعظی و آرزوی سرافرازی





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




جمعه 1 اردیبهشت 1396 :: نویسنده : فرزانه خرمی راد
"اردیبهشت "را می شود یک گوشه تکیه زده به دیوار نشست پاها را جمع کرد توی بغل و آرام آرام عاشقی کرد . . . اردیبهشت را میشود آرام آرام مُرد . . .
آن زمان که دلت و احساست بنفش ملایم است و دنیا عینهو رنگین کمان چند رنگ عشوه می آید و چشمک میزند، اردیبهشت را باید روی دور آهسته زندگی گذاشت و زندگی کرد اردیبهشت را باید از پشت تمام شالهای نخی رنگی به تماشا نشست . . .





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :