تبلیغات
وبلاگ تخصصی كلاس ششم - مطالب مهر 1397
 
وبلاگ تخصصی كلاس ششم
آموزش چیز عجیبی است: می‌تواند انسان درون ما را زنده کند و می‌تواند انسان درون ما را زنده به گور کند . . . «پائولو فریره»
                                                        
درباره وبلاگ

فرزانه خرمی راد

رشته تحصیلی: دبیری ریاضی
مدیر وبلاگ : فرزانه خرمی راد
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دوشنبه 30 مهر 1397 :: نویسنده : فرزانه خرمی راد
 کسی که هندسه نمی داند وارد نشود!!
(هندسه: شاخه‌ای از ریاضیات است که با شکل، اندازه، موقعیت نسبی اشکال و ویژگیهای فضا سروکار دارد.)
آری این همان جمله معروفی است که بر سر در باغ افلاطون
( دوّمین فیلسوف از فیلسوفان بزرگ سه‌گانه یونانی سقراط، افلاطون و ارسطو) که در آن باغ بحث های علمی و فلسفی صورت می گرفت نوشته شده بود. در قرن چهارم قبل از میلاد افلاطون در باغ آکادموس در آتن مکتبی ایجاد کرد که نه قرن بعداز او نیز همچنان برپا ماند. وی ریاضیات مخصوصاً هندسه  را بسیار عزیز می‌داشت، تا جائی که بر سردر مکتب خود این جمله را حک کرده بود: «هرکس هندسه نمی‌داند به اینجا قدم نگذارد».

اما چگونه ممکن است ریاضیات که علمی کاملا عقلی است با هنر عکاسی مشابهت هایی با یکدیگر داشته باشند و یا حتی در برخی زمینه‌ها همگرایی هایی؟
اشکال هندسی همواره قدرت پنهانی را به فریم
عکس می افزایند. شاید این قدرت ریشه در نوع نگاه ، زندگی و عاداتی دارد که از کودکی همواره همراه آدمی بوده اند . اشکال هندسی تشکیل دهنده میز ، صندلی ، دیوار های خانه و یا اسباب بازی ها آنقدر برای ما تکرار شده اند که به نوعی برای مغز و قوه ی بصری مان اهمیت پیدا می کنند و بدون اینکه بدانیم ، چشم ما گرایش خاصی به جهش و نگاه کردن به آنها دارد . دنیای بزرگترها بیش از کودکان مملو از اشکال و سطوح هندسی متفاوت است و در این شلوغی مغز برای تمرکز به اولویت ها می اندیشد و سعی بر کنار گذاشتن اشیای کم اهمیت تر از لحاظ هندسی و نگاه به اشکالی که در آدمی نوعی ثبت و تکرار شده اند دارد.
یكى از تم عكاسى خیابانى، عكاسى مینیمال از هندسه خیابان است. جایى كه معمارى شهرى نظم بصرى خاصى را انتقال میدهد و از این رهگذر بیننده را وادار می نماید در عبور مجدد، با كشف هندسه خیابان در جستجوى زیبایى باشد.
یرن تورن عكاس ٣٢ ساله اهل تركیه، هندسه پنهان شده در شهر محل زندگى اش، استانبول را مكاشفه كرده و آن را با عناصر شهری و معماری اش به نمایش می گذارد. كار او این است دوربینش را بردارد و در سطح شهر به جست و جوى عناصر هندسى بپردازد و سپس با دقتى خاص از آنها عكاسى كند. او میگوید دشوارترین مرحله كار یافتن ساختمان هایى است كه مناسب عکاسی با این سبك هستند. نگاه هندسى و تلفیق آن با حضور انسان، رنگ هاى شاد و تقارن هاى لذت آفرین توام با خلاقیت عکاس در عكسهاى این عكاس مشهود هستند.











نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :





Image result for parents and children

سعی کنید به جای اینکه فقط صفحه ی تکلیف های فرزندتان را بشمارید او را برای انجام تکالیفش همراهی کنید.
شیوه ی بسیاری از پدر و مادرها برای ترغیب فرزند به انجام تکالیفش روش هایی مثل تهدید کردن، رشوه دادن، داد زدن یا وعده های دروغ است.

امّا آیا هیچ یک از این روش ها به کودکتان انگیزه ی درس خواندن را داده است؟
ممکن است شما با انجام این کارها بتوانید او را مجبور کنید تا تکالیفش را بنویسد و درس هایش را بخواند اما رفتار او در برابر انجام وظیفه ای که بر عهده او گذاشته شده است را اصلاح نمی کنید!

روشتان را تغییر بدهید و نقش خودتان را از یک ناظر به یک همراه تغییر دهید.

- برای فرزندتان مکانی ایده آل و مناسب برای انجام تکالیفش فراهم کنید.
- کودک را از محیطی پر از وسایل بازی و تحریک کننده دور کنید.
- اتاقی که او درس می خواند نباید شلوغ و پر رفت و آمد باشد. هر چیزی که او را وسوسه می کند را دور کنید.
- اگر صدای تلویزیون حواس کودک را پرت می کند، برای مدتی تلویزیون را خاموش کنید.

البته این نکته را فراموش نکنید که فرزندتان باید یاد بگیرد در شرایط متفاوت و حتی گاهی نامناسب درسش را بخواند، اما برای شروع و برای ایجاد انگیزه این روش ها مناسب و ضروری هستند.

سعی کنید تمام ابزارها و وسایل آموزشی که فرزندتان برای انجام تکالیفش لازم دارد را در اختیارش بگذارید، خودکار و مداد، دفتر یا کاغذ، کتاب و یا هر چیز دیگری که نیاز دارد را فراهم کنید.
پیش از شروع درس خواندن یا مشق نوشتن چند دقیقه ای کنارش بنشینید تا مطمئن شوید که هیچ مشکل یا بهانه ای وجود ندارد.

اگر او برای انجام تحقیقی و یا مسئله ای احتیاج به اطلاعاتی دارد حتما همراهیش کنید و اگر خودتان آن اطلاعات را ندارید می توانید از دوست و یا آشنایی بپرسید و یا در اینترنت آن را جستجو کنید. هرگز فرزندتان را رها نکنید او برای تحقیق و پژوهش نیاز به کمک دارد.

با پرسیدن «درستو خوندی؟ ریاضیتو حل کردی» خیال خودتان را راحت نکنید. در شنیدن جزئیات مشتاق باشید و به او مشورت بدهید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




Image result for estres
١. برای کاهش اضطراب، اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.
٢. خاصیت شوخ طبعی و بذله‌گویی را در کاهش اضطراب نادیده نگیرید.
٣. ورزش و تحرک جسمانی، شادابی و نشاط و آمادگی‌های روانی را افزایش می‌دهد.

٤. اگر مضطرب شدید، سعی کنید به حالت قبل از اضطراب بازگردید تا بتوانید اوضاع را به کنترل خود در آورید.
٥. یک راه مقابله با اضطراب آن است که به جای تلاش برای کنترل، آن راتجربه کنیم، این یعنی جسارت ورزی.
٦. آموزش آرمیدگی، روشی سریع برای بازگشت به حالت آرامش است.

٧. شناخت رفتارهای نشان دهنده‌ی اضطراب، به کنترل آن کمک می‌کند.
٨. به مدت ٢ دقیقه درموقعیت وحشت زا و اضطراب زا مقاومت كنید واین مقاومت را گسترش دهید.
 ٩. زمان نگرانی خود را محدود كنید و به كارهای خود نظم و ترتیب دهید.

١٠. جمله خونسرد باش را با خودتان تكراركنید.
١١. برای خود و شخصیت تان ارزش قائل شوید. و گونه ای برخورد و رفتار نمایید كه به منزلت و جایگاه تان خدشه ای وارد نشود.
١٢. سعی كنید خلاقیت تان را در راه به توافق رسیدن با دیگران بكار  بگیرید.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :






کلاس‌های درس همیاری، اساس «کلاس من» را به «کلاس ما» تبدیل می‌کنند و یادگیری از طریق همیاری برای دانش‌آموزان فرصتی ایجاد می‌کند تا با یکدیگر در قالب گروه های کوچک و گروه‌هایی متشکل از افرادی با توانایی‌های متفاوت کار کنند. نقش معلم از اشاعه دهنده و انتقال دهنده اطلاعات به تسهیل کننده روند یادگیری تغییر می‌یابد. مسئولیت یادگیری از دوش معلم برداشته و به دانش‌آموز محول می‌شود. افزون بر این، دانش‌آموزان با کار در گروه های همیار، بیش از پیش با روند یادگیری در می‌آمیزند. آنان نه فقط مسئولند محتوا و مهارت یادشده را یاد بگیرند، بلکه در برابر یادگیری اعضای گروه خود هم مسئولیت دارند . . .

سه نوع یادگیری عمده كه در كلاس درس شكل می گیرد:


یادگیری انفرادی: این نوع یادگیری همان شکل سنتی یادگیری است. در این حالت، یادگیرنده به صورت مستقل دست به انجام کار یا فعالیت درسی می‌زند. در یادگیری انفرادی، به ندرت، کار یک دانش‌آموز با کار دانش آموز دیگر پیوند می‌خورد.

یادگیری رقابتی: در یادگیری رقابتی، دانش‌آموز می‌کوشد زودتر از دانش‌آموزان دیگر به نتیجه برسد. موقعیت یادگیری رقابتی، موقعیت «برنده –بازنده» است.

یادگیری از طریق همیاری: این گونه یادگیری دارای ساختاری است که دانش آموزان را بر می‌انگیزد به صورت گروهی کار کنند و یادگیری‌شان را از طریق هم‌شاگردی خود تقویت کنند.

منبع: راهنمای روش های نوین تدریس/ دكتر محرم آقازاده




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :






خود مراقبتی:  نوجوان شما باید بفهمد که خودش باید مراقب خودش باشد نه اینکه هر کاری و هر عملی را دوست داشت بدون توجه به عواقبش انجام دهد.

افکار تجسمی:
فرزند خودتان را تشویق کنید تا رویاهای واقع بینانه خود را دنبال و هدفهای بلند مدتی برای خود تعیین کنند.

امیدواری: با منفی بینی آنها مبارزه کنید، حتی وقتی اوضاع بر وفق مراد نیست. بخصوص در ایام کنکور و درس خواندن.

عزت نفس سالم: به آنها یادآور شوید و این را تأیید کنید که آنها شایستگی موفقیت را دارند و استحقاق این که احترام آمیز با آنها برخورد شود.

تشنهٔ چالش بودن: افق دید آنها را توسعه دهید و به آنها کمک کنید هدف هایی را انتخاب کنند که توانایی بالقوه آنها را بالا میبرد.

تشویق پایدار: سعی نکنید بیش از حد از آن ها حمایت کنید. به آنها نشان دهید که چگونه اضطراب و ترس خطر کردن را از خود دور سازند.

انرژی بی پایان: آنها را تشویق کنید (غر نزنند) تناسب اندام خود را حفظ کنند؛ غذای سالم بخورند، استراحت کافی داشته باشند.






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




یکشنبه 29 مهر 1397 :: نویسنده : فرزانه خرمی راد
Related image

تا قبل از رسیدن فرزندتان به نوجوانی، شما باید بذر ارتباط را كاشته و نظارت مستقیم و منعطفانه داشته باشید،
اما خصوصیات رفتاری نوجوان، محصول ارتباطیست كه در گذشته با او بر قرار كردید.
یا با ارتباط خوبی كه از گذشته با او داشته اید، محصول مرغوبی به بار آورده اید و یا . . .شما با یك محصول رسیده سروكار دارید!
فراموش نکنید که كار زیادی برای یك میوه ی رسیده ی نامرغوب نمی توان كرد!
نیک می دانیم که زمان نظارت و اِعمال نظر مستقیم و محسوس گذشته است . . .
به حریم شخصی نوجوان نمی توانید وارد شوید، مگر اینكه كلید ورود را در كودكی او و با روابط حسنه ای كه با هم داشته اید از او گرفته باشید!



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




یکشنبه 29 مهر 1397 :: نویسنده : فرزانه خرمی راد

Image result for ‫تنبلی‬‎

طبق تحقیقات اخیرِ عصب شناسانِ آمریکایی ، تنبلی نشانه ای از هوشِ زیاد است و مغزِ آدم هایِ تنبل ، سرعتِ تحلیلِ بالاتری دارد !
شاید به همین خاطر است که بیل گیتس عنوان کرده است : من همیشه آدم هاىِ تنبل را براىِ كارهاىِ سخت انتخاب میكنم ! چون آنها راحت ترین راه براىِ انجامش را پیدا می كنند.
اینکه تنبل ها باهوش ترند، یا باهوش ها اکثرا تنبلند، مشخص نیست، اما مسلما بیشترین اختراعاتِ جهان، ناشی از تنبلی است.
و شعارِ افرادِ تنبل ؛ من اگر برخیزم ، تو اگر برخیزی ، چه کسی بنشیند؟!





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




یکشنبه 29 مهر 1397 :: نویسنده : فرزانه خرمی راد

برای انسان های موفق در هفته، هفت "امروز" وجود دارد؛
و برای انسان های ناموفق، هفت "فردا"

نایت اسکین

به بعضی آدمها زود میرسیم و از بی تجربگی از دستشان میدهیم.
به بعضی ها دیر میرسیم و از دستشان میدهیم.
به بعضی ها هرگز نمیرسیم و با نداشتنشان باید كنار بیاییم.
همه ی ما آنقدر از دست دادنها و نداشتن ها را تجربه خواهیم كرد تا روزی ایمان بیاوریم به "زمان" !
به اینكه "زمان" درست از راه میرسد و آنقدر ما را در تجربه های متفاوتی قرار میدهد تا متوجه شویم؛ زندگی تركیبی بی نظیر از نداشته ها و داشته هاست.
ایمان كه بیاوریم، پذیرش شروع میشود.
پذیرشِ زندگی با تمام ناتمام ها.
و بعد از این پذیرش قادر خواهیم بود، آرامش را حس كنیم . . .
تجربه های ما سرعت ما را تنظیم میكنند.
اینكه به بعضی ها دیر میرسیم و گاهی انقدر زود كه از دستشان میدهیم. این تجربه ها به ما كمك میكنند كه سرعتمان با اكنون تنظیم شود.
زمانی كه در "اكنون" قرار میگیریم متوجه میشویم چقدر نیاز داشته ایم كه "تجربه كنیم" !
و این تجربه های ما هستند كه به ما كمك میكنند در رابطه های بهتر و پایدارتری در اكنونمان قرار بگیریم.
زندگی تركیبی بی نظیر از نداشته ها و داشته هاست و این یعنی "اكنون" !





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




سه شنبه 24 مهر 1397 :: نویسنده : فرزانه خرمی راد
 آدم‌ها
وقتی می آیند
موسیقی شان را هم با خودشان می آورند
ولی وقتی می روند
با خود نمی برند‌‌!

دیدار با هلیا و مهلای نازنینم


نایت اسکین


نایت اسکین


نایت اسکین





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :





نظرات ما از پرسه زدن در شبكه هاى اجتماعى سرچشمه مى گیرد، نه تحقیق و مطالعه ى كتابها! این نوع تقلید از دانایى در واقع الگوى جدید نادانى است!

Image result for ‫شبکه های اجتماعی آسیب‬‎



کاواساکی نظریه‌پرداز مدیریت و از مشاوران شرکت Apple، پدیده‌ای را در سازمانهای اداری و صنعتی عنوان می‌کند که استیو جابز از آن به عنوان «انفجار نادانی» نام می برد!

این نظریه می‌گوید: مدیران درجه یک، کسانی را استخدام می‌کنند که از خودشان بهتر و تواناتر هستند؛ اما افراد درجه دو و پایین‌تر، با نگرانی از دست دادن جایگاه خود، افرادی از خود پایین‌تر را استخدام می کنند و همینطور نفرات رده‌های پایین‌تر نیز همین چرخه باطل را ادامه می‌دهند (چون مسلماً آنها هم نفرات درجه یک نیستند).
لذا پس از مدتی با موجی فراگیر از افراد ضعیف و ناتوان در ساختار سازمان مواجه می‌شوید که معدود افراد توانمند را نیز ناامید و فلج می کنند!

این نظریه را می‌شود هم در زندگی شخصی به کار برد، هم در راهبری سازمانی و هم در عرصه کشورداری.
از خودتان بپرسید آیا با کسانی دوست هستم، که از من باهوش‌ترند و مرا به نقد می‌کشند یا کسانی هستند که هم‌رده من یا پایین‌ترند و بیشتر مرا تأیید می کنند؟
در سازمان، از خودتان بپرسید آیا از استخدام و بکارگیری کسانی که از من باهوش‌تر، مطلع‌تر و کاربلدتر هستند ترس دارم؟ آیا تعداد کسانی که از من باهوش‌تر هستند در سازمان من به تعداد انگشتان یک دست می رسد؟
یکی در كشوردای از خود بپرسید آخرین باری كه از منتقدان باهوش خود مشورت یا کمک گرفته‌اید یا وی را به یک سمت کلیدی منصوب کرده‌اید کی بوده است؟ آیا از اینکه من از همه باهوش‌ترم لذت می‌برم یا اینکه می‌توانم از باهوش‌ها بیشترین استفاده را بکنم خوشحالم؟





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




دوشنبه 23 مهر 1397 :: نویسنده : فرزانه خرمی راد
Related image

چین؛ ریاضی می خوانم، پس هستم!

درس ریاضیات در انگلستان یکی از منفورترین درس ها در همه پایه های تحصیلی است اما دانش آموزان چینی درست برعکس انگلیسی ها هستند و اتفاقا به مهارت های شان در علم ریاضیات شهرت پیدا کرده اند. دلیل این تفاوت به توقعات فرهنگی چینی ها بر می گردد که بر نگرش آنها نه فقط نسبت به ریاضیات، بلکه به کل فرآیند آموزش تاثیر گذاشته است. به عنوان مثال، اعمال سیاست تک فرزندی باعث شده که توقع والدین از فرزندان شان بالاتر برود و انتظار داشته باشند فرزندان شان بهترین نتایج را در طول دوران تحصیل شان کسب کنند. ریاضیات هم یکی از مهم ترین موضوعات آموزشی است و دانش آموزان آنقدر روی این حوزه کار می کنند که از پایه در این زمینه توانمند می شوند.

چینی ها برای تدریس ریاضیات متد کاملا متفاوتی دارند. معلم ها مسائل ریاضیات را در قالب مثال ها و کیس ها و سناریوهای جذابی تدریس می کنند. معماهایی را طرح می کنند و کل کلاس به صورت گروهی درگیر حل معماها می شوند. چینی ها فارغ از رشته تحصیلی شان واحدهای مرتبط با ریاضیات را در طول دوران دبیرستان می گذرانند و حدود 15 ساعت در هفته را به یادگیری درس ریاضی در کلاس و خانه اختصاص می دهند. نتیجه این تمرکز، ملتی است که در دنیا به توانایی هایش در علم ریاضیات شهره شده است.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :





وقتی مادری به فرزندش که کار بدی کرده است، می گوید: " صبر کن تا بابات شب بیاد بهش می گم چی کار کردی ! " توجه نمی کند که پشت این حرف، معانی بسیاری وجود دارد .

1. من مادر مقتدری نیستم و نمی توانم تو را هدایت و حتی کنترل کنم.

2. من حرمت تو را در مقابل دیگران ، از جمله پدرت ، براحتی زیر پا می گذارم.

3. من راز دار و قابل اعتماد نیستم.

4. زمانی که اشتباه فرزندتان را برای دیگران تعریف می کنید، در واقع نا خواسته مهر تایید به آن عمل اشتباه می زنید؛ و فرزند شما، این اشتباه را به عنوان یکی از ویژگیهای شخصیتی خود می شناسد و با خود می گوید: " من اینجوریم دیگه !"

5. انسانی که حرمت او زیر پا گذاشته شده است و به زبان عامیانه، بی آبرو شده است، دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد ، بنابراین ، کار بد خود را مقابل همگان تکرار می کند.

6. فرزند شما باهوش است و می فهمند چه کار بدی حسابی شما می سوزاند؛ بنابر این، زمانی که بخواهد از شما انتقام بگیرد، آن کار بد را بطور مرتب تکرار می کند.

7. در صورت ادامه ی این چرخه، فرزندتان، گستاخ و لجباز می شود.

نکته مهم اینکه: حتی نصیحت مقابل دیگران هم سرزنش محسوب می شود.

فقط خوبی ها ی فرزندتان را برای دیگران تعریف کنید و بس!





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




http://www.campuschristians.info/wp-content/uploads/2016/11/monthly-review.jpg
مرور می تواند دارای سه مرحله باشد:

1. مرور از روی جزوه و کتاب: در این نوع مرور ، داوطلب، مطلب را از منبع اولیه مجددا مرور می کند. یقینا حتی اگر فقط مطالب مهم و علامت زده شده مطالعه شود، باز هم مرور از روی جزوه و کتاب وقت زیادی را از داوطلب می گیرد.

2. مرور با تست: شما می توانید با زدن تست، ضمن حفظ آمادگی مطالب مورد مطالعه ، می توانید آن ها را مرور کنید. اما مرور با تست نمی تواند جامعیت مطلب را تضمین بکند یعنی ممکن است بعضی از نکات وجود داشته باشند که در مجموع تست مورد سوال قرار نگیرد.

3. مرور از روی الگوی یادآوری (خلاصه نویسی): این نوع مرور، کامل‌ترین و مطمئن‌ترین و نیز سریع‌ترین شکل مرور است. در این نوع مرور، شما باید الگوی یادآوری فصل مورد نظر را در ذهن خود رسم کنید و سعی کنید تمامی قسمت‌ها را یادآوری کنید و اگر نتوانستید بخشی از الگو را یادآوری کنید، باید ابتدا کمی به ذهنتان فشار بیاورید تا گرسنه شود و آنگاه می‌توانید از روی منبع اصلی (جزوه و کتاب) آن را کامل کنید. این کار باعث می‌شود تا شما تمامی مطالب را مرور کنید.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :





Related image
رابطه‌ی بین تدریس و یادگیری

یادگیرى تغییرى است که بر اثر تعامل شاگرد با محیط حاصل مى‌شود.
تدریس را کنش متقابل معلم و شاگرد توصیف کردیم.
تونی ریچاردسون برای بیان بهتر رابطه‌ی بین تدریس و یادگیری سه گونه تدریس را معرفی ‌می‌کند:
تدریس خوب، تدریس موفق و تدریس باکیفیت که هر یک به شرح زیر است:
تدریس موفق: تدریسی است که به یادگیری شاگرد منجر ‌می‌شود.
تدریس خوب: مبتنی بر جنبه کاری تدریس است و شامل سه عنصر زیر است که باید در حد استاندارد اجرا شوند:
کنش‌های منطقی: فعالیت‌هایی مانند تعریف کردن، نمایش دادن، توضیح دادن و تفسیر کردن.
کنش‌های روان‌ شناسانه: فعالیت‌هایی مانند انگیزه دادن، ترغیب کردن، جایزه دادن، تنبیه کردن، برنامه‌ریزی و ارزشیابی.
کنش‌های اخلاقی: معلم ویژگی‌های اخلاقی مانند صداقت، شجاعت، بردباری، همدردی، احترام و انصاف را به نمایش ‌می‌گذارد و ارتقا ‌می‌دهد.

یک تدریس خوب الزاماً تضمین‌کننده‌ی یادگیری شاگردان نیست؛ بلکه، برای تحقق یادگیری چهار عامل لازم است:
1. تمایل و تلاش شاگرد
2. یک زمینه‌ی اجتماعی پشتیبانی‌کننده
3. فرصت برای یادگیری
4. تدریس خوب.
«تدریس خوب» تنها یکی از این عوامل است.

تدریس باکیفیت: این نوع تدریس مشتمل بر تدریس خوب و تدریس موفق است؛ بنابراین «تدریس باکیفیت به‌احتمال‌زیاد حاصل تمایل و تلاش از سوی شاگرد، یک زمینه اجتماعی پشتیانی کننده، فرصت‌های فراوان یادگیری و کنش‌های خوب به کار گرفته از سوی معلم است».

نتیجه این‌که «تدریس از جنبه کاری ‌می‌تواند وجود داشته باشد، ولی هرگونه ادعایی درباره‌ی اینکه این عمل یک تدریس باکیفیت است به یادگیری شاگردان درنتیجه‌ی آن تدریس بستگی دارد». پس اگر تدریس ‌می‌تواند صورت گیرد؛ اما منجر به یادگیری نشود؛ چنین تدریسی را ‌می‌توان تدریس نامید اما نمی‌توان آن را تدریس باکیفیت نامید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :





نتیجه تصویری برای ‪best teacher‬‏
اوّلین مرحله در یك تدریس موفق: آن كه عاشق باشی!
شما یك معلم نخواهید شد مگر این كه علاقه‌ا‌ی زیاد به این شغل داشته باشید، چرا كه اگر شغل معلمی آسان بود هر كسی می توانست آن را انجام دهد. معلمان، مسئولیت بسیار مهمی را بر عهده دارند زیرا یك گفتگوی سطحی از یك معلم می تواند قسمتی از زندگی یك دانش‌آموز را تحت تأثیر قرار دهد، البته فراموش نكنیم كه معلم یك الگوی دائما تحت نظر است.

دوّمین مرحله در تدریس موفق: در تو باید لذت آموختن نشانگر بوده و ثابت نمایی!

سوّمین مرحله در تدریس موفق: چشم امید‌ به اهداف بلندت باید …
بدانید كه به كجا می روید و به اهداف‌تان توجه كنید. من هرگز چیزی یاد نگرفتم مگر زمانی كه مجبور شدم از آن استفاده كنم!
اگر چیزی كه درون‌تان است بیابید شما را نجات خواهد داد. اگر چیزی كه درون‌تان است نیابید شما را نابود خواهد كرد.

چهارمین مرحله در تدریس موفق: برتو است كه مسئول و منظم باشی!
تدریس می تواند تمام زندگی شما را به خود اختصاص دهد. با این كار ممكن است كه تمام روز و شب را در مدرسه برای كمك به دانش‌آموزان بگذارید و در كارتان پیشرفت كنید. من معتقدم می توانید فعالیت‌های هدف‌مند مهیج و صحیح را برای رسیدن به هدف‌تان طرح‌ریزی كنید.

پنجمین مرحله در تدریس موفق:
بجوی تا بیابی!
تقاضا كنید، حتماً دریافت خواهید كرد.
اگر بدانید چه چیزهایی از كنترل شما خارج است در مورد آنها نگران نخواهید بود. این امر شما را از بسیاری تلاش‌های بیهوده رهایی خواهد بخشید.

ششمین مرحله در تدریس موفق:
بر تو باد انصاف و آمادگی در امر تدریس!
شما باید منصف باشید تا برای مسایل قبل از آن كه به وجود آیند آماده باشید.

هفتمین مرحله در تدریس موفق: عقل سلیم، لازمه‌ی تدریس است.
زمان اتخاذ تصمیماتی كه دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار می دهد، از قضاوت صحیح خود استفاده کنید.
در هر قانون استثنایی وجود دارد و شما باید بتوانید به اندازه‌ی كافی و به سرعت متوجه این وضعیت بشوید تا قبل از این كه از دست شما خارج شود آن را آرام كنید. بسیاری از دانش‌آموزان در طی سال ترفند‌های زیركانه‌ای را برای فریب معلمان آموخته‌اند.

هشتمین مرحله در تدریس موفق: بی‌تعصب و انعطاف پذیر باشید تا موفق شوید.
هیچ حق انتخاب دیگری ندارید.
چون با مردم سرو كار داریم باید آماده‌ی مسائل غیر منتظره هم باشیم و آنها را نتیجه بخش سازیم.

نهمین مرحله در یك تدریس موفق: با ترس و لرز كار مسیر نمی‌شود.
با شك كار نكنید مطمئن باشید كه حق با شماست.

دهمین مرحله در تدریس موفق:
در كار تدریس همت خود را بلند‌ دار!
باید توقع‌تان را هم از دانش‌آموزان و هم از خودتان بالا ببرید.
مردم را می‌توان به سه دسته تقسیم كرد:
آنهایی كه باعث می‌شوند مسائلی اتفاق بیفتد.
آنهایی كه تماشاگر یك اتفاق هستند.
آنهایی كه می‌گویند چه اتفاقی می‌افتد.

یازدهمین مرحله در تدریس موفق: وسعت بخش گستره‌ی دید خویش را!
زمانی كه با چالش‌ها مواجه می‌شوید همه چیز را در نظر بگیرید. منشور در دستان شماست.

«امیر عباس جعفری»




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :






( کل صفحات : 3 )    1   2   3