وبلاگ تخصصی كلاس ششم
آموزش چیز عجیبی است: می‌تواند انسان درون ما را زنده کند و می‌تواند انسان درون ما را زنده به گور کند . . . «پائولو فریره»
                                                        
درباره وبلاگ

فرزانه خرمی راد

رشته تحصیلی: ریاضیات محض
مدیر وبلاگ : فرزانه خرّمی راد
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

Image result for i love you mom
قدیس کیست، قدیس کسی است که به جای دیگری شرم می‌کند و به جای دیگری رنج‌می‌برد!
«مادر روزت مبارک»




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :





تصویر مرتبط

آفتاب
زیبایی‌اش را
به چشم های بیدار
شادباش می‌گوید . . .

نفس بکش
یک روز دیگر
بیداری خود را شاکر باش. . .

پنجره های خوشبختی
به رویت باز است . . .


سلام عزیزانم
بیست و ششمین روز از ماه بهمن بخیر و شادی
همونطور که می دونید به دلیل بارش برف و برودت هوا با تعطیلات مواجه شدیم، امیدوارم که تکالیفتون رو از طریق وبلاگ دنبال کرده باشید!
لازم به ذکره که تمام تکالیف با روز و تاریخ در اولین روز بازگشایی مدرسه بررسی میشه و هیچ توجیهی برای کم کاری و انجام ندادنشون برای من پذیرفتنی نیست!

۱. آزمون مطالعات اجتماعی دروس ۱۶ تا ۲۰
۲. آزمون ریاضی از فصل ۵
۳. استعداد تحلیلی مبحث تشخیص وجوه از روبرو که شامل ۴۰ تست میشه رو انجام بدید.
۴. هدیه های آسمانی دو درس آخر پرسش میشه.
۵. املا از هرجایی که دوست داشته باشم، خواهم گفت.
۶. واژه های کتاب فارسی پنجم و ششم رو می پرسم.
۷. علوم پرسش کلاسی از درس جدید
۸.  پرسش از آرایه های ادبی

فردا مطلقا درس نمیدم و از بدو ورود بررسی تکالیف و آزمون و پرسش و پاسخ خواهیم داشت. فراموش نکنید که من بازخورد خوبی در آزمون ها و پرسش ها ازتون میخوام، چرا که شایسته ی والاترین ها هستید. در ضمن غیبت ممنوع!



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




جمعه 25 بهمن 1398 :: نویسنده : فرزانه خرّمی راد
خدا امانت خود را به آدمی بخشید
که بار عشق برای فرشته سنگین بود . . .



به یاد می آورم لحظه های فراز را
 که صدای او اعتبارم می بخشید
 و لحظه های نشیب را
 که اعتمادم به یاد می آورد
 افرای افراشته ای را . . .
و به یاد می آورم مادرم را

«روز مادر مبارک»




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




http://www.aftabir.com/articles/religion/philosophy/images/5f9487c71370e232d2fbf43a2ca914fe.jpg

منظومه‌ی «خسرو و شیرین» داستان عاشقانه‌ای است در ایران باستان و یادی است از معشوقه‌ٔ در جوانی از کف رفته‌ٔ نظامی به نام «آفاق». به نحوی که در این هشتصد سال کسی نتوانسته مانندش را بسراید و «لیلی و مجنون» داستان دلدادگی دو جوان است در دیار عرب.

نظامی در آغاز هر دو داستان مدعی است که در اصل داستان تصرفی نکرده است.
نظامی نا‌خودآگاه در «لیلی و مجنون» به ترسیم چهره‌ٔ زن در دیار عرب و در «خسرو و شیرین» به نمایاندن چهره زن در ایران باستان پرداخته است.
لیلی، پرورده‌ٔ جامعه‌ای است که دلبستگی را مقدمه‌ٔ انحرافی می‌پندارد که نتیجه‌اش سقوط حتمی در جهنم وحشت‌انگیز فحشاست. در این سرزمین پاکی و تقوا، بدا به حال دختر و پسر جوانی که نگاه علاقه‌ای رد و بدل کنند.
اما در دیار شیرین، منعی بر مصاحبت و معاشرت بی‌آلایش مرد و زن نیست و عجبا که در عین آزادی معاشرت، شخصیت دختران، پاسدار عفاف ایشان است.
دختری سرشناس، یکه و تنها، بر پشت اسب می‌نشیند و از ناف ارمنستان تا قلب تیسفون می‌تازد و کسی متعرض او نمی‌شود.
اما وضع لیلی چنین نیست و جرایمش بسیار! نخست این که زن به دنیا آمده و از هر اختیار و انتخابی محروم! گناه دیگرش زیبایی‌ست! در نظام قبیله‌ای، مرگ و زندگی او در قبضه‌ی استبداد مردان است. پدر لیلی مرد مقتدری است که چون از تعلق خاطر قیس (مجنون) و دخترش با خبر می‌شود، در حصار خانه زندانی‌اش می‌کند و زندانبانش‌، زن فلک‌زده‌ای است به نام مادر که به فرمان شفاعت‌ناپذیر شوهر مجبور است رابطه‌ی دخترش را با جهان خارج قطع کند.

اما فضای داستان «خسرو و شیرین» متفاوت است. دنیای شیرین، دنیای بی‌پروایی‌هاست. شیرین، دست‌پرورده‌ٔ زنی است که به گفته‌ی نظامی: «ز مردان بیشتر دارد سترگی». شیرین، دختر ورزشکار، نشاط‌طلب و طبیعت‌دوستی است که بر اسبی زمانه‌گرد برمی‌نشیند و با جماعتی از دختران هم‌سن و سال خود که: «ز برقع نیستشان بر روی بندی» و هر یک با فنون سوارکاری و دفاع از خویش آشنایی دارند، به چوگان بازی می‌رود.
دختری که در چنین محیطی بالیده در مورد طبیعی‌ترین حق مشروع خویش، یعنی انتخاب شوهر، گرفتار هیچ مانعی نیست.
شیرین در کنار عاشق خود خسرو، اسب می‌تازد، به گردش و تفریح می‌پردازد، مذاکره می‌کند، شرط و شروط می‌گذارد و امتیاز می‌گیرد و در همه‌حال پاکدامنی خود را پاس می‌دارد.
و آن طرف زندگی سراسر تسلیم لیلی است. خالی از هر تلاشی . . . از مکتب خانه‌اش باز می‌گیرند و در خانه  زندانی‌اش می‌کنند و به شوهر نادیده‌ی نامطبوعی می‌دهندش، بی‌آنکه اعتراضی بکند.

ما قـُــوّت پرواز نــداریم ! وگــــرنه

عمریست که صیاد شکسته ست قفس را

«رفیع مشهدی»







نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




Image result for ژرفای زن بودن نقد

نویسنده: مورین مورداک
مترجم: سیمین موحد
ناشر: بنیاد فرهنگ زندگی

برخی از زنان به دلیل نوع پیچیدگی ها روانی که دارند وارد محیط کار نمی شوند و برخی از زنانی که وارد محیط کار می شوند به مرور متوجه می شوند زنانگی خود را از دست داده اند.

بارها و بارها از زنانی در محدوده سنی بین سی تا چهل سال شنیده­ام که از موفقیتهایی که در بازار کار بدست آورده­اند ناراضی هستند. آنها، این نارضایتی را به صورت احساس مفید نبودن، پوچی، عجز و حتی احساس خیانت بیان می­کنند. این زنان از شیوه معمول زندگی مردان که اصطلاحاً «سفر قهرمانی مردان» می نامیم استقبال کرده و موفقیت تحصیلی، هنری یا مالی کسب کرده اند، اما برای بسیاری از آنها این پرسش همچنان باقی است که این همه  دستاورد چه فایده ای داشته است؟

در واقع، انگیزۀ کسب موفقیت در زندگی، این زنان را وادار کرده با فشار کار بیش از حد، خستگی، فرسودگی و ابتلا به بیماریهای ناشی از فشارهای روحی مواجه شوند و در نتیجه هم­اکنون نمی­دانند چگونه باید از این مخمصه خارج شوند. وقتی آنها برای اولین بار به دنبال کسب موفقیت و تأیید و تحسین دیگران رفتند، انتظار چنین عاقبتی را نداشتند. تصور نمی­کردند برای این که «در اوج قله» باشند، مجبور شوند تا این اندازه از جسم و روح خود مایه بگذارند. جالب آن که وقتی چنین زنانی پس از دوره بازنشستگی به خانه برمی­گردند کسی خوشحال و منتظر آنان نیست و اگر نیم نگاهی هم به زندگی بیرونی­شان بیاندازند دیگر احساسی از  تشویق مردان برای انجام کارهایشان به آن­ها دست نمی­دهد.در یک کلام این احساس را می­کنند که  زندگی را باخته ­اند.


مورین مِرداک نویسنده کتاب می­گوید با مشاهده ی آسیب جسمی و عاطفی زنان در طول این سفر‍‍ِ زندگی قهرمانانه، به این نتیجه رسیدم که علت این همه رنج و درد، این است که آنها در زندگی خود الگویی را انتخاب کرده ­اند که «وجود» اصلی آنها را انکار می­کند.


نویسنده که خود آسیب خورده سفر مردانه است ،در این کتاب نقشه "سفر قهرمانی زن" را ترسیم می­کند. او با بهره­ گیری از تئوری روان­شناسی تحلیلی کارل گوستاو یونگ، نقشه­ای که به زن احساس حرکت در مسیر تکامل و در عین حال احساس خرسندی و رضایت از روند مسیر را می­دهد، ارائه می­کند.


به عقیده مورداک سفر زن قهرمان از مرحله جدایی از بخش مردانه یعنی جدایی از ارزش‌های سنتی زن بودن مانند خانه‌داری، مادری و وابسته بودن شروع می‌شود و پس از همانند‌سازی با بخش مردانه، روبه‌رو شدن با دشواری‌های این سفر و کسب موفقیت، بار دیگر نیازمند بازگشت به بخش زنانه خود است و بالاخره به یکپارچه کردن بخش زنانه و مردانه یعنی آنیما و آنیموس خود می‌پردازد، دوگانگی را پشت سر گذاشته و به تمامیت وجود خود دست می‌یابد.

البته خانم مورداک این الگوی جالب سفر دایره‌وار زن قهرمان غربی و بخصوص زن آمریکایی را با در نظر گرفتن الگوی سفر کمپبل و مبتنی بر افکار یونگ و مؤلفه‌هایی از روابط شیئی به تصویر کشید که برای مخاطبان کتاب ژرفای زن بودن بخصوص زنان می‌تواند جالب و آموزنده باشد و الگوی ارائه شده در این اثر را می‌توان با تجربه‌های شخصی خود نیز مقایسه نمود. اگر چه تصورات کهن‌ الگویی جهان شمول است ولی درک فرهنگ عامه در نظریه یونگ بسیار اهمیت دارد و مطمئناً همانطور که رویکرد یونگ به فرهنگ‌ها اهمیت می‌دهد، سفر زن قهرمان ایرانی و فرهنگ او نیز قابل مطالعه است.






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




Image result for خطاهای شناختی

ذهن‌خوانی mind reading
 فکر می کنید، بدون شواهد کافی می دانید که دیگران به چه چیزی فکر می کنند. مثل : ”جواب سلامم را نداد، پس حتما از دست من ناراحت است.

پیش‌گویی furtune telling
 پیش بینی می کنید که حوادث آینده، بد از آب در می آیند یا این که خطرات زیادی شما را تهدید می کند. مثل : ”در امتحان شکست می خورم” یا ”کاری گیر من نخواهد آمد”.

فاجعه‌سازی catastrophizing
معتقدید هر چه اتفاق افتاده یا خواهد افتاد به شدت افتضاح، ناخوشایند و غیر قابل تحمل است. مثل : ”افتضاح می شود اگر در دانشگاه قبول نشوم”.

برچسب زدن labling
به خودتان یا دیگران، صفات کلی و منفی نسبت می دهید. مثل : ”من آدم بدبختی هستم” یا من آدم بی ارزشی هستم”.

نادیده گرفتن جنبه‌های مثبت discounting positives
مدّعی هستید که کار های مثبت خودتان یا دیگران پیش پا افتاده و ناچیز هستند. مثل: ”این کار از عهده همه بر می آید” یا ”قبول شدن در کنکور که کار مهمی نیست”.

فیلتر منفی negative filter

تقریبا همیشه جنبه های منفی را می بینید و به جنبه های مثبت توجه نمی کنید. مثل: ”هیچ کس مرا دوست ندارد”.

تعمیم افراطی overgeneralizing
بر پایه یک حادثه، الگو های کلی منفی را استنباط می کنید. مثل: ”این اتفاق همیشه برای من اتفاق می افتد” یا ”در همه کار ها شکست می خورم”.

تفکر دوقطبی dichotomus thinking
به وقایع پیرامون و انسان های اطراف با دید همه یا هیچ نگاه می کنید. مثل : ”همه مرا طرد می کنند” یا همه وقتم تلف شد“.

باید اندیشی should
 به جای این که حوادث را بر پایه چیزی که هستند ارزیابی کنید. بیشتر آن ها بر اساس چیزی که باید باشند، تفسیر می کنید. مثل : ”باید کارم را خوب انجام بدهم” یا ”باید در کنکور قبول شوم”.

شخصی‌سازی personalizing
علت بروز حوادث منفی را به خودتان نسبت می دهید و سهم دیگران را در بروز مشکل نادیده می گیرید. مثل : ”ازدواجم بهم خورد، چون من مقصر بودم”.

سرزنش‌گری blaming
دیگران را علت مشکلات و احساسات منفی خود می دانید و از طرفی مسئولیت تغییر رفتارتان را نیز فراموش می کنید. مثل : ”دیگران باعث عصبانیت من می شوند” یا ”والدینم باعث و بانی همه مشکلات من هستند”.

مقایسه‌های نا عادلانه unfair comparisons
 حوادث را طبق معیار های ناعادلانه تفسیر می کنید. خودتان را با کسانی مقایسه می کنید که از شما برترند و به این نتیجه می رسید که آدم حقیری هستید. مثل : ”او خیلی موفق تر از من است” یا ”شاگرد اول کلاس در امتحان خیلی بهتر از من عمل کرد”.

تاسف‌گرایی regret orientation (کشکول ای کاش)
به جای این که در حال حاضر به کاری فکر کنید که از دستتان بر می آید، بیشتر به این مسئله می اندیشید که ای کاش در گذشته بهتر عمل می کردید. مثل : ”اگر تلاش کرده بودم ، شغل بهتری پیدا می کردم” یا ”ای کاش این حرف را نمی زدم”.

چی می‌شد اگر what if
دائم از خودتان سوال می کنید چی می شود اگر چنین اتفاقی بیفتد و با هیچ جوابی راضی نمی شوید . مثل : ”حرف شما درست است، اما چی می شود اگر مضطرب شوم؟” یا ”چی می شود اگر نفسم در سینه حبس شود؟”

استدلال هیجانی emotional reasoning
از احساسات خود برای تفسیر واقعیت استفاده می کنید. مثل : ”چون دلم شور میزند، پس اتفاق ناگواری می افتد."

نادیده‌انگاری شواهد متناقض ignoring counter evidences

 شواهد یا استدلال های ناهمخوان با تفکر خود را ردرد می کنید. مثل : ” هیچ کس مرا دوست ندارد”. هر گونه شواهد متناقض را نادیده می گیرد و در نتیجه فکرتان همیشه تایید می شود.

قضاوت‌گرایی judgment focus
 به جای این که خودتان، دیگران و حوادث پیرامون را بپذیرید و درک کنید، اغلب آن ها را در قالب ارزیابی های سیاه و سفید می نگرید. دائم خودتان و دیگران را طبق یکسری معیار های دلبخواهی، ارزیابی می کنید و متوجه می شوید که خودتان و دیگران پایین تر از آن حدی هستید که باید باشید. مثل : ”در دوران دانشگاه خوب عمل نکردم” یا ”اگر تنیس بازی کنم، از پس آن بر نمی آیم” یا ”سارا چقدر موفق است، ولی من اصلا موفق نیستم”.

منبع: تکنیک های شناخت درمانى
نوشته: رابرت لی هی
ترجمه: حسن حمیدپور




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




Image result for تصاویر معلم مفهومی

۱.  کتابهای درسی را متون مقدس قلمداد نکنیم.

۲. به هر دانش آموزی اجازه صحبت بدهیم.

۳. به بهانه رشد تحصیلی قشربندی مهلک در کلاس درس ایجاد نکنیم.

۴. در کنار رقابت ملایم فضایی هم برای تعاون ایجاد کنیم.

۵. استناد حرفهایمان به مرجعیت منطق باشد نه قدرت معلم.

۶. بخشهایی از مدیریت کلاس را به دانش آموزان واگذاریم.

۷. اشتباه کردن را محکوم نکنیم.

۸. سوالات دانش آموزان را تشویق کنیم.

۹.   یادگیری را به مسائل زندگی ربط داده و برای دانش آموز معنی دار کنیم.

۱۰. احترام به نظرات و فرهنگهای مختلف را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

۱۱. شهامت مدنی را در دانش آموزان پرورش دهیم.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




جمعه 25 بهمن 1398 :: نویسنده : فرزانه خرّمی راد

Image result for بیشتر بدانیم

از آشنایی با شما خوش‌وقت شدم!

ما از آشنایی یا ملاقات با دیگران خوش‌وقت می‌شویم، نه خوش‌بخت. وقتِ کسی خوش شدن یعنی حالِ خوشی به وی دست دادن. هنگامی‌که می‌گوییم «از آشنایی با شما خوش‌وقت شدم»، یعنی حسِ خوبی پیدا کردم و خوش‌حال شدم.

گر دیگران به وصل تو خوش‌وقت می‌شوند
صائب دلش خوش است به فکر و خیال تو

بنابراین نباید واژۀ «خوش‌وقت» را با واژۀ «خوش‌بخت»، به‌معنای سعادت‌مند، اشتباه بگیریم.

- گارسون، ایشان آقای رئیس هستند.
- خوش‌وقتم، قربان!

یادآوری: یکی از معانی قدیمی واژۀ «وقت» نیز وضع و حالت روحی شخص در لحظۀ کنونی است.
بر تو، صائب، نمک عشق و جنون باد حلال
که مرا وقت شد از شور سخن‌های تو خوش

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




چهارشنبه 23 بهمن 1398 :: نویسنده : فرزانه خرّمی راد


 برف نو! برف نو! سلام! سلام!
بنشین، خوش نشسته‌ای بر بام
پاکی آوردی ای امید سپید
همه آلودگی‌ست این ایام


 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




چهارشنبه 23 بهمن 1398 :: نویسنده : فرزانه خرّمی راد

توجه: خانم های جوان لطفا سؤالات زیر را در دفتر ریاضی یادداشت کنید و با استدلال روز شنبه به کلاس ارائه دهید.

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




چهارشنبه 23 بهمن 1398 :: نویسنده : فرزانه خرّمی راد


سلام عزیزانم
بیست و سومین روز از ماه بهمن به نیکی
همینطور که می دونید آزمون شبیه ساز تیزهوشان  رو در پیش داریم، بنابراین طی هفته ی پیش رو با برنامه ی مطالعاتی هدفمند پیش خواهیم رفت.
فراموش نکنید خطا یک فرصت با ارزش یادگیری در اختیار شما قرار می ده و باید به عنوان خونی حیاتی در رگهای موفقیت بهش نگاه کرد. بیشتر شماها از این متنفرید که شکست خورده شناخته بشید و دوست دارید که به عنوان یک انسان موفق بشناسنتون . اما توجّه داشته باشید که بزرگترین افراد موفق از طریق همین ظاهراً شکست ها به این موقعیت رسیدن! موفقیت همیشه مدیون شکست هاست. خطا اغلب نتیجه یک بدفهمی از چیزی است که وجود داره و مورد توجه قرار نگرفته  و این همون چیزیه که بعد از شکست آدما متوجهش میشن!

مشکلاتی که ناشی از سبک زندگی است و قابل پذیرش نیست!  سبک زندگی، رفتارها و عادات میتونه سبب ساز مشکلاتی باشه که ما بهش بی توجهیم. مثل دوستی با کسایی که جز آسیب  و ضررشون خیر دیگه ای به ما نمیرسونن، مثل تکرار رفتارهایی که بارها منجر به ضرر و زیان شده و عبرت نگرفتیم و اگه تغییری در سبک زندگی سبب سازمسائل، داده نشه قطعا باز هم باید در ادامه زندگی منتظر از دست دادن چیزهایی باشیم که به سختی به دستشون آوردیم و رسیدن به اینکه خود کرده را تدبیرنیست!
امیدوارم با آسیب شناسی شکست ها روز به روز شاهد موفقیت هاتون باشم.

تکالیف روزهای پنجشنبه و جمعه:

۱. تست های گسترده ی مکعب ها و نماها را از کتاب استعداد تحلیلی بررسی کنید و بزنید.
۲. از درس دوستی و مشاوره مشق بنویسید.
۳. واژه های کتاب فارسی پنجم و ششم رو قطعا روز شنبه می پرسمُ بنابراین توصیه ی من به شما اینه که مسلط در کلاس حضور داشته باشید.
۴. ۲۰ سٰوال جانانه از کتاب گل پلاس انتخاب و تو دفتر ریاضی بنویسید و حل کنید.
۵. کتاب درسی علوم مبحث سفر انرژی و نیروها رو هایلایت و کامل کنید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




چهارشنبه 23 بهمن 1398 :: نویسنده : فرزانه خرّمی راد
http://s3.picofile.com/file/8287469600/%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B7%DB%B0%DB%B2%DB%B2%DB%B4_%DB%B1%DB%B2%DB%B5%DB%B6%DB%B5%DB%B3.png




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




دوشنبه 21 بهمن 1398 :: نویسنده : فرزانه خرّمی راد
Image result for ‫جان دیویی‬‎

معلم باید قادر به درک و حتی انتقاد کردن از اصول کلی باشد که همه‌ی نظام آموزشی بر اساس آن تشکیل شده است و اداره می‌شود. او یک سرباز وظیفه در ارتش نیست که انتظار اطاعت صرف از او برود و یا مانند یک دندانه در یک چرخ، صرفاً برای پاسخ و انتقال  انرژی خارجی باشد. او باید رسانه‌ی هوشمند عمل باشد.

«جــان دیــویـــی»





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :





http://img.tebyan.net/big/1396/04/163118242293630249155183245249210173278252.jpg

دلیل به وجود آمدن این مشکل، این است که نسبت به سؤال‌ها عکس‌العمل درستی ندارید. به‌طور واضح‌تر، همان لحظه‌ی اول که صورت سؤال را می‌خوانید اگر بین دو گزینه‌، شک دارید یا این‌که حس می‌کنید سرعت رسیدن شما به جواب کند است، کافی است فقط یک ضربدر کنار آن بزنید و سریع از آن سؤال عبور کنید.

اگر سؤال سخت است یا مراحل حل آن یادتان نمی‌آید یا بعد از پشت سر گذاشتن کمی از مراحل حل فهمیدید که به جواب نمی‌رسید یا این‌که مبحث را قبلاً دقیق نخوانده‌اید، کافی است علامت منها کنار سؤال بزنید و از کنار سؤال رد شوید.
نکته‌ی مهم
 در عبور سریع از این نوع سؤالات است؛ زیرا در غیر این صورت ذهن درگیر می‌شود و معمولاً نتیجه‌ی کار این است که علاوه بر این‌که دلتان نمی‌آید جواب را وارد نکنید (که معمولاً غلط هم هست) وقت شما بیش‌ازحد استاندارد صرف سؤال می‌شود و علاوه بر از دست رفتن فرصت، انرژی و توان ذهنی شما هم دچار فرسایش می‌شود؛ بنابراین هر چه به پایان آزمون نزدیک می‌شوید، تعداد پاسخ‌های غلط و بی‌دقتی‌هایتان بیش‌تر می‌شود، بدون این‌که متوجه باشید.

سعی کنید با استفاده از روش ضربدر و منها، پاسخ‌های غلط در آزمون را کاهش دهید.






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




دوشنبه 21 بهمن 1398 :: نویسنده : فرزانه خرّمی راد

Image result for تبدیل واحدهای طول

 

 

 

 

 

 

‬‎

 






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :






( کل صفحات : 3 )    1   2   3   
 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات