تبلیغات
وبلاگ تخصصی كلاس ششم - مطالب خرداد 1398
 
وبلاگ تخصصی كلاس ششم
آموزش چیز عجیبی است: می‌تواند انسان درون ما را زنده کند و می‌تواند انسان درون ما را زنده به گور کند . . . «پائولو فریره»
                                                        
درباره وبلاگ

فرزانه خرمی راد

رشته تحصیلی: دبیری ریاضی
مدیر وبلاگ : فرزانه خرمی راد
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

Image result for ‫کتاب خواندن‬‎


برایتان پیش آمده که وقتی می خواهید تعاریف و اصطلاحات را یاد بگیرید کل مطلب را بجز یک یا چند کلمه حفظ می کنید و هرچه تلاش می کنید این کلمات در ذهن جای نمی گیرند.
این را هم می دانید بیشتر مواقع دوستان صمیمی تان را از یک برخورد یا دعوا بدست آوردید .
کلماتی هم که در ابتدا با ذهن مشکل دارند بعد از مدتی به دوست صمیمی مغز تبدیل می شوند.
کلمات ساده و ابتدایی را فراموش می کنید اما کلماتی که با آنها کلنجار رفته ویا درگیر شده اید ، ملکه ذهن می شوند .
نگران نباشید و به آرامی و با حوصله درس هایتان را بخوانید. ذهن ما طوری طراحی شده که برای هر مشکل راه حل مناسب را می یابد.






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :





Image result for ‫تصاویر مفهومی خط پایان‬‎

عزیزانم
یه سری نکات هست که بهتره روز قبل آزمون و همچنین در روز آزمون بهشون توجه کنید.
مطالعتون رو حداکثر تا 2 بعدازظهر(ساعت14) تکمیل کنید و بعد از اون زمانتون رو به مواردی که در ادامه گفته میشه اختصاص بدید.
بهتره برید سراغ کارهایی که آرامش روانیتونو افزایش میده، اول از همه تمام وسایلی رو که روز آزمون نیاز خواهید داشت آماده کنید.
بهتره زمانی رو برای ورزش اختصاص بدید البته منظورم کوهنوردی و دوچرخه سواری سنگین و . . . نیست! پیاده روی میتونه بهترین انتخاب باشه.
برید جایی که آرومتون می کنه و استرستون رو کاهش میده مثلا اگه در نزدیکی خونتون آرامگاه یا زیارتگاهی هست یه سری به اونجا بزنید.
سعی کنید روز قبل از آزمون زیاد در جمع دوستان و اقوام و . . . (کلا جاهای شلوغ) نباشید.
زیادی تو فضای مجازی چرخ نزنید و جدا از بازی های کامپیوتری پرهیز کنید.
از تماشای زیاد تلویزیون خودداری کنید.
بعدازظهر حتما دوش بگیرید و شب قبل ازمون حتما شام سبک و سالم بخورید.
روز قبل از آزمون اگر لازم دونستید با من تماس بگیرید.
حالا میریم سراغ لوازمی که روز آزمون بهشون نیاز دارید:
1. سه مداد نرم (بهتره برای پر کردن پاسخنامه از مداد فشاری استفاده نکنید)
2. دو پاک کن
3. مدادتراش
4. کارت ملی و شناسنامه
5. کارت ورود به جلسه.یادتون باشه حتما روش امضا و اثر انگشتتون رو بزنید.
6. خوراکی مناسب(مواد قندی ترجیحا شکلات)از بردن مواد غدایی بودار خودداری کنید
صبح روز آزمون،صبحونه مناسب بخورید. بهترینشون همون نون و پنیر و گردو هست.
در روز آزمون لباسی بپوشید که در شأن آزمون باشه! (لباس فرم)
 حداقل یه ربع قبل بسته شدن درها، یعنی حدود ساعت 7:50در محل آزمون حضور داشته باشید.
وقتی آزمون شروع شد با دقت سوالات رو بخونید و گزینه ها رو تک تک وارد پاسخنامه کنید و هنگام وارد کردن گزینه ها حتما چک کنید مثلا می تونید خیلی آروم به خودتون بگید: سوال1)گزینه ج.
حتما قسمت اطلاعات پاسخنامه رو تکمیل کنید و امضا بزنید.
برای همه تون آرزوی موفقیت دارم و ایمان دارم که نتیجه هرچی که باشه برنده اید.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




سوالات  چند قانونی:
نوع خاصی از سوالات استدلال منطقی هستند. البته این سوالات در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان با عنوان سوالات تحلیلی می آید. در این سوالات، یک مساله تشریح می شود که در آن برای رسیدن به یک راه حل مشخص، باید یک سری محدودیتها و قوانین رعایت شود. برای پاسخ به این سوالات، دانش ریاضی، قدرت تحلیل ذهنی و هوش لازم می‌باشد.

مثال: یک کاربر کامپیوتر می خواهد برای رایانه خود یک کلمه عبور (Password) شش کاراکتری با ارقام 1 تا  6 مطابق شکل زیر بسازد. وی در ساخت كلمه عبور، محدودیت های زیر را اعمال کرده است:
  •   از هر عدد، فقط یک بار استفاده شود.
  •  حاصل جمع اعداد دو کاراکتر اول و آخر، برابر 7 باشد.
  •  اختلاف اعداد هر دو کاراکترِ کنار هم، بیشتر از 1 باشد.
اگر 635، عدد سه رقمی باشد که در کلمه عبور ظاهر شود، چه عدد دو رقمی، نیز می‌تواند در کلمه عبور ظاهر شود؟
الف)42                                              ب
)14                                             ج) 41                                               د) 12

پاسخ: گزینه 3 صحیح است.

در شكل‌های زیر، حالتهای مختلفی كه عدد دورقمی می تواند در كلمه عبور قرار گیرد، نشان داده شده است. روشن است كه با توجه به استفاده از ارقام 3، 5 و 6 در عدد 2 رقمی تنها از اعداد 1، 2 و 4 میتوان استفاده كرد.

با توجه به این محدودیت كه جمع ارقام اول و آخر باید برابر 7 باشد و اختلاف اعداد هر دو كاراكتر كنار هم، بیشتر از 1 باشد، هیچ حالتی ممكن نیست.

پس كلاً 2 حالت وجود دارد. عدد دو رقمی یا برابر 24 است و یا برابر 41.

نایت اسکین
سوالات درک مطلب:
در این سوالات، توانایی افراد، در درک، تجزیه و تحلیل و به کار بردن اطلاعات و مفاهیمی که در متن آمده، سنجیده می شود. به بیان دیگر طراحان سؤال، درصدد هستند تا بدانند شما از پس مهارتهای زیر برمی آیید یا نه:
فهمیدن منظور اصلی متن
نتیجه گیری منطقی از متن
یافتن اطلاعاتی خاص در متن
تسلط در انتخاب عنوان برای متن و  . . .

البته مهم این است که شما بتوانید همه این کارها با سرعت انجام دهید. سرعت عمل کلید موفقیت شما در این نوع سؤالات است. در این سؤالات یک متن نسبتاً بلند آورده می شود و سپس درباره محتوای متن چند پرسش مطرح می گردد.
 به عنوان مثال در این سوالات از شما خواسته می شود نتیجه‌گیری خود را از متن بیان کنید یا عنوانی برای متن انتخاب کنید. این سوالات حساسیت خاصی دارند. چرا که معمولاً یا در صورت وجود وقت کافی جهت مرور دقیق متن می توان به عمده سوالات آن پاسخ داد و یا با محدودیت زمان مواجه بوده و نمی توان به هیچ کدام از سؤالات متن پاسخ داد.

مثال: مدیر پرسنلی(استراسبورگ): همانطور که می دانید شرکت مادر ما را مطلع کرده که به زودی باید یه پاریس نقل مکان کنیم. ولی متأسفانه کارکنان در استراسبورگ راجع به این موضوع خیلی خوشحال نیستند. اولاً، ما اخیراً کار یک ساختمان اداره مرکزی خودمان را با هزینه 25 میلیون فرانک کامل کرده ایم. ولی چیزی که از نظر کارکنان مهمتر است، مربوط به زندگی شخصیشان است. هیچکس به خاطر هزینه های بالاتر و مشکلات شهرهای بزرگ مایل نیست به پاریس نقل مکان کند.
مدیر پرسنلی(انکر): من مشکل شما را درک می کنم، ولی اکثر کارکنان ما به وضوح عقیده ای برعکس دارند. چون هم اکنون مقر ما در پاریس است. ولی شاید ما بتوانیم انتخابهای دیگری را پیشنهاد کنیم. به نظر می رسد که دو راه برای حل مشکل وجود دارد. یک راه این است که همانطور که پیشنهاد شده همه چیز را به پاریس منتقل کنیم، ولی همانطور که گفته شد، این کار پرهزینه خواهد بود و مشکلات پرسنلی ایجاد می کند. امکان دیگر جدا کردن  برخی از 100 وظیفه اداره مرکزیرو انتقال آنها به مکانهای مختلف است. به طور مثال، بخش فنی و بخش توزیع، می تواند به سادگی در استراسبورگ قرار داده شود و بخش های فروش، بازاریابی و اداری در پاریس باشد. وظایف پرسنل نیز می تواند بین دو مکان تقسیم شود.

1.  از نقطه نظر کارکنان استراسبورگ، چرا انتقال به پاریس مطلوب نیست؟
الف) برای اینکه کار کردن در ساختمان جدید شرکت بسیار لذت بخش است.
ب) عده ای از آنها مجبور خواهند شد کار خود را از دست بدهند.
ج) به دلایل مختلف زندگی شخصی شان با مشکل روبرو می شود.
د) در عجبند که چرا شرکت هزینه سنگین انتقال کارکنان به پاریس را تقبل نموده است.

پاسخ: گزینه ج صحیح است.

2. مدیر پرسنلی(انکر) چه پیشنهادی برای حل مساله می کند؟
الف) شرکت اجازه دهد که هر یک از کارکنان که مایل است در جستجوی شغلی دیگر برآید.
ب) امور اداره مرکزی تقسیم شود و برای هر یک محل به خصوصی در نظر گرفته شود.
ج) کلیه کارکنان استراسبورگ به پاریس منتقل شوند.
د) امور پرسنلی در استراسبورگ بماند ولی امور فنی و توزیع به پاریس منتقل گردد.

پاسخ: گزینه 2 صحیح است.

توجه: پیشنهاد می شود دانش آموزان به منظور مدیریت زمان این سوالات در انتهای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان پاسخ داده شود.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




نایت اسکین

ضمن تشکر از اولیاء عزیزی که قبول دعوت کردند و با احساس مسئولیت هرچه تمامتر به همراه ارائه ی نظرات قابل تأمل، در سال پیش رو این همنشینی را پرباتر نمودند.
نیک می دانیم که هر تحویل و تغییر سالی باید تغییر و تحولی بزرگ برای ما باشد چه در عرصه زندگی و چه در عرصه تحصیل که خودِ زندگی است، باید تغییرات مهمی در نگرش، اندیشه، گفتار و کردارمان صورت گیرد . . .
امید که دیگرگونه عمل کنیم تا نتایجی متفاوت و بهتر بگیریم.
خرّمی راد


 






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




دوشنبه 20 خرداد 1398 :: نویسنده : فرزانه خرمی راد
سحر کز باغ پیروزی نسیم آرزو خیزد

 چه پرچم های گلگون کاندر آن شادی برقصانیم

«هوشنگ ابتهاج»

با آرزوی موفّقیت و سرافرازی برای فرزندان پُرتلاشم
نایت اسکین





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




Related image


با توجه به دغدغه تعدادی از دانش آموزان و معلمان پایه ششم نسبت به آزمون ورودی تیزهوشان، لازم می بینم چند نکته ای راعرض کنم.

سوالات هوش به طورکلی به دو دسته کلامی و غیرکلامی، تقسیم میشوند:

هوش غیر کلامی را اغلب شما درکتب و نمونه سوالات آزمون های سالهای قبل، بصورت استعداد تحلیلی دیده اید

اما باید دید که هوش کلامی چیست؟ هوش کلامی درتعریف، به معنای استفاده ازکلمات و زبان درحالتهای مختلف است.
سوالات هوش کلامی را میشود از نظر انواع، به شش گروه تقسیم کرد:
تضاد
ترادف
تناسب
طبقه بندی
معنای کلمات
روابط عددی

سؤالاتی از سنخ، تضاد و ترادف به دانش ادبیات فارسی، نیاز دارند.
شما عملا متضاد یا مترادف چیزی یا کلمه ای رو باید پیدا کنید. اما گزینه ها بسیار هوشمندانه و نزدیک بهم و حتی گمراه کننده ارائه میشوند.

سؤالات تناسب هم در نگاه اوّل، ادبیاتی به نظر می رسد اما به دانستنی های علمی شما مربوط میشود، ابتدا دو کلمه یا حتی عبارت و جمله داده میشود که با هم یه تناسبی و ارتباطی دارند، مثلا ممکن است معکوس هم باشند یا هر ارتباط دیگری، سپس کلمه یا عبارت دیگری هم داده میشود و میگوید همان تناسب و ارتباط رابا کدام گزینه دارد.

در سؤالات طبقه بندی هم که تعدادی کلمه یا عبارت یا گزینه به شما داده میشود که همه ی آنها به جز یک موردشان، باهم می توانند در یک گروه قرار بگیرند و شما باید همان گزینه ی متفاوت را پیدا کنید.

سؤالات معنی لغت هم که از نامش پیداست. البته لزوما، همیشه یک کلمه فارسی از واژه نامه کتاب درسی نیست. ممکن است یک مفهوم علمی باشد که حتی شما در مطالعات یا تفکر و یا ریاضی، با آن مواجه بوده اید.

سؤالات روابط عددی هم که باز شناخته شده هستند. بیشتر آنها را بصورت الگوی عددی دیدیم.

با توجه به توضیحات فوق میتوان این طور استنباط کرد که نمی توانیم فقط به هوش و استعداد تحلیلی اکتفا کنیم و چون آزمون دانسته های علمی یا همان استعداد تحصیلی حذف شده، ممکن است طراحان سؤالات از سبک سؤالات هوش کلامی هم در آزمون بهره ببرند.

و امّا قابل توجه والدینی که فرزندشان دچار لکنت است.
در برخی موارد لکنت، ریشه در مسائل ژنتیکی دارد. در موارد نادری نیز در بزرگ‌سالی سراغ افراد می‌آید که اغلب سکته و آسیب‌های مغزی موجب بروز این اختلال است. از دلایل دیگر لکنت می‌توان به ضربات واردشده به سر و فشارهای احساسی و عصبی اشاره‌ کرد. افراد دارای لکنت به هیچ‌وجه از نظر هوش و استعداد با سایرین تفاوت ندارند. باورهای کلیشه‌ای و مرسوم معمولا آنها را خجالتی، عصبی، حساس، عجول، درون‌گرا و … می‌پندارد که البته هیچ شاهد علمی برای این ادعا وجود ندارد.
 شاید وقوع لکنت ریشه در اضطراب یا موارد عنوان‌شده داشته‌ باشد، ولی حکمی کلی برای تعمیم آن به تمام افراد دارای لکنت نیست.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




دوشنبه 20 خرداد 1398 :: نویسنده : فرزانه خرمی راد

Related image

فرانسیس گالتون، اولین کسی بود که در این زمینه تحقیقات علمی انجام داد؛ اما آلفرد بینه سال ۱۹۰۵ اولین نمونه آزمون واقعی هوش را تهیه کرد.

بهره هوشی: این مفهوم هوش، میزان توانایی شخص را در استفاده از منطق، کار با اعداد، تجسم های فضایی و مهارت های کلامی دربرمی گیرد. بهره هوشی، تفکر منطقی فرد است و به وی کمک می کند قواعد و قوانین را یاد بگیرد.

هوش هیجانی: هوش هیجانی باعث می شود، فرد احساسات دیگران را ببیند، درک کند و در هر موقعیتی، بهترین رفتار و واکنش را نشان دهد.
به عنوان مثال در اداره ای کارمند با ارباب رجوع مشغول دعواست. بعد از دعوا نوبت شما می رسد. آن کارمند با لحنی تند و عصبانی به شما می گوید کارتان چیست. این کارمند، هوش هیجانی پایینی دارد.

هوش هیجانی شامل چهار مهارت است. مهارت اول و دوم درون فردی است، مثل آگاهی از احساسات خود و مدیریت آنها و مهارت سوم و چهارم برون فردی و عبارت است از آگاهی از احساسات دیگران و مدیریت آنها؛ بنابراین کسانی که هوش هیجانی بالایی دارند، می توانند دوستان بسیاری داشته باشند.

هوش جسمانی: هوش جسمانی به ما می‌گوید، برای موفقیت در کار و نزد مردم باید روح شاداب و مغز پویا داشته باشیم.
افراد در میزان هوش جسمانی با یکدیگر متفاوتند. ورزشکاران حرفه ای هوش جسمانی بالایی دارند.
علاوه بر این، افراد با هوش فیزیکی بالا از علائم بدن خود آگاهند. این افراد پیش از این که بیمار شوند، علائم را درک می کنند وحتی گاهی می توانند تشخیص دهند، بیماری شان چیست.
گذشته از این افراد با هوش فیزیکی بالا، وزن متعادلی دارند، نه بسیار لاغرند و نه چاق.

هوش معنوی: هوش معنوی، همان مفهوم خردمندی در فلسفه و عرفان شرقیان است و به انسان بودن ، صداقت داشتن و سالم بودن اخلاق ما می‌پردازد.
کسی که هوش معنوی بالایی دارد، از هیچ دسته بندی در نگاه و گفتار خود استفاده نمی کند. هوش معنوی یعنی خودمان را نانوایی فرض کنیم که قرار نیست نان سوخته دست مردم بدهد.
تا مدت ها این تعاریف از انواع هوش مطرح بود تا این که تحقیقات بیشتر هوارد گاردنر به طرح نظریه هوش های چندگانه (۹گانه) انجامید:

۱. هوش زبان شناختی: این هوش، شامل مهارت های فرد در استفاده از کلمات است و بالا بودن آن به معنی تسلط فرد به مهارت های گفتاری و نوشتاری است.
خبرنگاران، داستان نویسان، شعرا و وکلا از این هوش استفاده فراوان می کنند.

۲. هوش منطقی - ریاضی:
همان هوش اعداد و منطق است. این هوش بسیار مورد استفاده دانشمندان، ریاضیدانان و برنامه نویسان کامپیوتر قرار می گیرد و شامل توانایی استدلال، استنتاج و … می شود.

۳. هوش موسیقایی: ظرفیت درک ساختار آثار موسیقی است. ویژگی های مهم این هوش، قابلیت درک، ارزیابی و ساختن ریتم و ملودی است و در افرادی چون موتزارت، باخ و بتهوون بسیار دیده می شود.

۴. هوش بصری – فضایی: توانایی درک جنبه های متفاوت دنیای بصری _فضایی است.افراد با استفاده از این هوش می توانند چیزی را که دیگر وجود ندارد یا هنوز ساخته نشده، تجسم کنند. چنین هوشی، عرصه فعالیت معمارها، عکاسان، نقاشان، مجسمه سازان و طراحان است.

۵. هوش بدنی - حرکتی: آنچه باعث می شود، افراد از تفریحات فیزیکی چون پیاده روی، رقصیدن، دویدن، اردو زدن، شنا یا قایقرانی لذت ببرند، این هوش است.کنترل حرکات بدن با هوش بدنی- حرکتی است.

۶. هوش میان فردی: توانایی درک سایر مردم و کار با آنها و این که دنیا را از چشم و نگاه دیگران ببینیم، به عهده این هوش است.

۷. هوش درون فردی: شناخت فرد از خودش با این هوش انجام می شود که باعث خودشناسی می شود و فرد را مستقل و هدفمند بار می آورد.

۸. هوش طبیعت گرا: توجه به طبیعت از این هوش ناشی می شود.شناخت گیاهان، حیوانات، سنگ ها و تفاوت و تشابه شان وابسته به این هوش است.

۹. هوش وجودی: تامل و تعمق درباره بزرگ ترین پرسش ها از این هوش نشأت می گیرد که هستیم؟ چرا هستیم؟ چرا می میریم؟ با این هوش می توانیم به چنین پرسش هایی پاسخ دهیم.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




یکشنبه 19 خرداد 1398 :: نویسنده : فرزانه خرمی راد
Related image


دکتر ماریا اورلاندو یکی از اعضای اصلی در دانشکده رهبری و مدیریت آموزشی در دانشگاه کاپلا است.

چند سال پیش، به‌عنوان یک دانشجوی جوان مشتاق، به شما گفتم که معلم بزرگ کسی است که در کلاس درس سرگرمی‌های زیادی را ارائه می‌دهد و برای دانش آموزان تکالیف بسیار کمی در نظر می‌گیرد. نیازی نیست که بگویم، پس از سالها تجربه اداری و ارائه صدها ارزیابی کار معلمان، دیدگاه من تغییر کرده است. موقعیت کنونی‌ام به‌ عنوان استاد در آموزش عالی به من فرصتی داد تا در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی خودم را ازنظر آنچه به معنای یک معلم عالی است، ارتقا دهم و آنچه را که با رهبران مدرسه فعلی و آینده آموخته‌ام را به اشتراک بگذارم .

تدریس کار سختی است و بعضی از معلمان در این بخش هرگز رشدی بهتر از حالت متوسط ​​نداشته‌اند. آن‌ها حداقل وظیفه خود و شاید  کمی بیشتر را انجام می‌دهند. با این‌ حال، معلمان بزرگ، به‌طور خستگی‌ ناپذیر کار می‌کنند تا یک محیط چالش‌برانگیز برای دانش آموزان خود ایجاد کنند. در ادامه من ویژگی‌های بسیاری از یک معلم عالی را صرف‌نظر از سن یادگیرنده که به نظر من مهم‌ترین آن‌ها بوده است گردآوری کرده‌ام، اگرچه این لیست قطعاً همه‌ چیز را شامل نمی‌شود.

۱. معلم بزرگ به دانش آموزان احترام می‌گذارد. در کلاس درس معلم عالی، ایده‌ها و نظرات هر فرد ارزشمند است. دانش آموزان احساس امنیت می‌کنند تا احساسات خود را بیان کنند و یاد بگیرند که به دیگران احترام بگذارند و گوش کنند. کار این معلم ایجاد یک محیط یادگیری مورد استقبال برای همه دانش آموزان است.

۲. معلم بزرگ حس جمع‌گرایی و تعلق به کلاس درس را ایجاد می‌کند. احترام متقابل در کلاس درسِ این معلم، محیطی همکاری  و حمایتی را فراهم می‌کند. در این جامعه کوچک، قوانینی برای پیگیری و انجام کار وجود دارد و هر دانش‌آموز آگاه است که او جزء مهمی از بخش جدایی‌ناپذیر گروه است. معلم بزرگ به دانش آموزان می‌آموزد که می‌توانند نه‌ تنها در مسیر آموزش وی، بلکه بر روی کل کلاس درس تأثیر داشته باشند.

۳. معلم بزرگ خونگرم، مهربان، در دسترس، مشتاق و مراقب است. معلم عالی شخص قابل‌ دسترسی است، نه‌تنها برای دانش آموزان در کلاس، بلکه برای همه در محیط مدرسه. این معلم است که دانش آموزان می‌توانند، هر مشکلی یا نگرانی و یا حتی یک داستان خنده‌دار را با وی به اشتراک بگذارند. معلمان بزرگ دارای مهارت‌های گوش دادن خوب هستند و زمان را از برنامه‌های خود برای برنامه‌ریزی بیش‌ از حد برای هرکسی که به آن‌ها نیاز دارد، بی‌نیاز می‌کند. اگر این معلم روز بدی داشته باشد، هیچ‌کس نمی‌داند.  معلم خوب مسائل شخصی را که خارج از درهای مدرسه است را با خود به مدرسه نمی‌آورد.

۴. معلم بزرگ انتظارات زیادی برای همه دانش آموزان دارد. این معلم متوجه می‌شود که انتظارات او برای دانش آموزان تا حد زیادی بر موفقیت آن‌ها تأثیر می‌گذارد؛ او می‌داند که معمولاً دانش آموزان به همان اندازه یا کمی بیشتر ازآنچه از آن‌ها انتظار می‌رود، به آموزگاران پاسخ می‌دهند.

۵. معلم بزرگ علاقه بسیاری  به یادگیری و الهام بخشیدن به دانش آموزان خود دارد و با شور و شوق برای آموزش‌ و پرورش آن‌ها تلاش می‌کند. او به‌طور مداوم به‌ عنوان یک معلم حرفه‌ای برای ارائه آموزش به  دانش آموزان با بالاترین کیفیت آموزش‌وپرورش در تلاش است. این معلم ترس از یادگیری استراتژی‌های آموزشی جدید و یا استفاده از فن‌آوری‌های جدید در کلاس درس را ندارد و همیشه به نظر می‌رسد وی کسی است که مایل به اشتراک گذاشتن آنچه آموخته با همکارانش است.

۶. معلم بزرگ یک رهبر ماهر است. از رهبران اداری متفاوت است، معلمان مؤثر، بر تصمیم‌گیری مشترک و کار گروهی و همچنین در ایجاد جامعه، تمرکز می‌کنند. این معلم بزرگ، حس رهبری را با فراهم کردن فرصت‌هایی برای هر یک از آن‌ها برای پذیرفتن نقش رهبری به دانش آموزان ارائه می‌کند.

۷. معلم بزرگ می‌تواند “چرخش دنده‌ها” را تغییر دهد و زمانی که یک روش تدریس در کلاس  درس کار نمی‌کند انعطاف‌پذیرعمل کند. این معلم آموزش خود را در طول درس ارزیابی می‌کند و شیوه‌های جدیدی را برای ارائه مطالب فراهم می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هر دانش‌آموز مفاهیم کلیدی را درک می‌کند.

۸. معلم بزرگ همواره با همکاران خود همکاری می‌کند. به‌جای فکر کردن به نقاط ضعف خود،  پیشنهاد یا کمک درخواست می‌کند. این معلم همکاری را به‌عنوان راهی برای یادگیری از یک معلم حرفه‌ای دیگر می‌بیند. معلم بزرگ از انتقاد سازنده و مشاوره به‌عنوان یک فرصت برای رشد به‌عنوان یک مربی استفاده می‌کند.

۹. معلم عالی حرفه‌ای بودن را در تمام زمینه‌ها حفظ می‌کند. از ظاهر شخصی تا مهارت‌های سازمانی و آمادگی برای تدریس در هرروز. مهارت‌های ارتباطی معلم نمونه‌ای از این حرفه‌ای بودن‌ها است که آیا او با مدیرمدرسه، با دانش آموزان خود و یا یک همکار چگونه صحبت می‌کند و ارتباط برقرار می‌کند.

دوست داشتن و احترام  ازجمله واکنش‌هایی است که یک معلم بزرگ به دلیل شیوه حرفه‌ای که دارد، دریافت می‌کند.

درحالی‌که تدریس و معلمی هدیه‌ای است، به نظر می‌رسد برای بعضی دیگر، به‌ طور طبیعی یک شغل به نظر می‌رسد. باید برای رسیدن به موقعیت معلم عالی، تلاش اضافه داشته باشید. با این‌ حال، معلم بزرگ بودن برای شما و دانش آموزان شما دارای  بازده بسیار زیادی است. تصور کنید که دانش آموزان به شما فکر می‌کنند و الگوی آن‌ها خواهید بود، زمانی که به یاد آورند شما  معلم بزرگ آن‌ها در مدرسه بودید.

 برگردان: زهرا علی‌اکبری





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




یکشنبه 19 خرداد 1398 :: نویسنده : فرزانه خرمی راد
Related image

نویسنده ی این کتاب، خانم النا جانینی بلوتی از سرآمدان عرصه ی تعلیم و تربیت در ایتالیاست که مدیریت «زایشگاه مونته سوری» را از آغاز برعهده داشته است. خانم بلوتی علاوه بر تجربه ی عملی گسترده، آثار بسیاری منتشر کرده و کتاب اگر فرزند دختر دارید معروف ترین اثر این مربی بزرگ است که در چهار فصل تأثیر اوضاع و احوال اجتماعی را بر دوران کودکی تشریح می کند و نشان می دهد که عوامل اجتماعی و به ویژه عوامل تربیتی و فرهنگی، چگونه کلیشه های تبعیض آمیز را در ذهن و رفتار کودکان رواج می دهند. در فصل اول توصیف می شود که چرا و چگونه فرزند پسر پسندیده به حساب می آید و فرزند دختر، ناپسند. در فصل دوم به دوران خردسالی و عقاید و رفتارهای متضاد نسبت به پسر و دختر پرداخته می شود. فصل سوم به بازی ها، اسباب بازی ها و ادبیات کودکان اختصاص دارد و در تمام این عرصه ها به چگونگی تربیت تبعیض آمیز و پیامدهای زیان بار آن می پردازد. فصل چهارم نیز درباره ی نهادهای آموزشی، مهدکودک ها و کودکستان هاست. این کتاب، با توجه به دیدگاه عمیقاً انسانی و تبعیض ستیز خانم بلوتی، راهنمای مناسبی برای همه ی پدران و مادران، مربیان، معلمان، جوانان و یکایک افرادی است که خواستار شناخت و طرد اندیشه ها و اعمال تبعیض آمیز و ستم آلوده هستند و برای خود و همنوعانشان امروز و فردایی بهتر را آرزو دارند.
معرفی مترجم:
محمدجعفر پوینده، نویسنده، مترجم در سال 1333 در اشکذر یزد به دنیا آمد. پس از گرفتن دیپلم در سال 1349 وارد دانشگاه تهران شد و به تحصیل در رشته ی حقوق قضایی پرداخت و پس از سفر به فرانسه، در سال 1356 با مدرک کارشناسی ارشد جامعه شناسی از دانشگاه سوربن فارغ التحصیل شد. پوینده در آ ذر ماه سال 1377 درگذشت.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




چهارشنبه 15 خرداد 1398 :: نویسنده : فرزانه خرمی راد
من دختری را می‌ شناسم که هیچ قصه‌ ای آن را تعریف نمی‌ کند.
دختری که موهاش بوی عطرهای خیابان وزرا را می‌ دهد.
دختری که به‌جای بند، پاپیون می‌ زند به کفش‌ هاش!!! دختری که تمام رنگ‌ های روسری شالی را آرشیو می‌کند روی سرش! من دختری را می‌ شناسم که شعرهاش را با نور خورشید روی ابرها می‌ نویسد. دختری که تیترهای یادداشت‌ هاش عاشقت می‌ کند. دختری که وقتی ناراحت است، خمیر می‌ شود و وقتی خوشحال است، خوشحاااال !
من دختری را می‌ شناسم که تمام کوتوله‌ های ایرانی، پشت سرش همان حرف‌ هایی را می‌ زنند که پشت سر فروغ فرخزاد می‌ گفتند . . . دختری که لش نیست، لوش نیست! دختری که بلد نیست مثل سیمون دوبوار سیگار بکشد، اما روشن‌ فکرترین دختر دنیاست. من دختری را می‌ شناسم که غذایش را با گربه‌ های خیابانی تقسیم می‌ کند. دختری که به پیرمردهای غریبه، اما غمگین توی پارک‌ ها سلام می‌ دهد . . . دختری که با خدا قایم‌ باشک بازی می‌ کند. دختری که افسرده‌ ها را می‌ خنداند . . .
من دخترانی را می‌ شناسم که کاش می‌ شد به تعداد تیراژ ستاره‌ ها تکثیر شوند . . .

 






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




چهارشنبه 15 خرداد 1398 :: نویسنده : فرزانه خرمی راد

Related image

تفاوت میان خودپسندی و غرور در این است که غرور، اعتقاد راسخ به ارزش فوق‌العاده‌ی خویش در زمینه‌ای خاص است، اما خودپسندی، خواستِ ایجاد چنین اعتقادی در دیگران است و معمولاً با این آرزوی نهان همراه است که در نهایت، خود نیز بتوانیم به همان اعتقاد برسیم.

بنابراین، غرور از درون انسان نشأت می‌گیرد و در نتیجه، قدردانی مستقیم از خویشتن است. اما خودپسندی کوششی است برای جلب قدردانی از بیرون، یعنی دستیابی غیرمستقیم به قدردانی است. از این رو خودپسندی، آدمی را پرگو و غرور کم‌گو می‌کند ...

در باب حکمت زندگی/  آرتور شوپنهاور




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




نتیجه تصویری برای کلاس معکوس
کلاس معکوس مدل نوین آموزشی است که در آن اطلاعات جدید و آموزش در منزل صورت می گیرد و انجام تکالیف درسی در کلاس است.

دانش آموزان  ویدئو های آموزشی را در منزل قبل از حضور در کلاس تماشا می کنند و زمان حضور در کلاس را به حل تمرین، انجام پروژه و بحث و تبادل نظر پیرامون آموخته های خود اختصاص می دهند. ویدئو های آموزشی که جزو ساختار اصلی و کلیدی تدریس معکوس است، معمولا توسط مدرس تهیه می شوند و یا از منابع آموزشی آنلاین انتخاب می گردند.

ارزش شیوه تدریس معکوس در تبدیل زمان کلاسی به یک کارگاه آموزشی است که در آن فراگیران می توانند در مورد محتوای آموزشی اظهار نظر کنند، میزان یادگیری خود را ارزیابی کرده و با دیگر دانش آموزان از طریق فعالیت های عملی و گروهی در تعامل باشند.

در حین جلسه کلاس معکوس، آموزگار به عنوان یک مربی و یا مشاور عمل می کند و دانش آموزان را برای انجام تمرین بیشتر و فعالیت گروهی تشویق می نماید.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




قدر و شان آدمی عضوی از مجموعه ی اعداد نیست
كسری از جنس خداست

نایت اسکین
زحمات ماه ها کار تیمی به بار نشست.
از زحمات بی شائبه ی همکاران دلسوز و توانمندم خانم ها بهاره عبداله زاده، میمنت راسخ، شمیم علیزاده، زهرا بابایی، بنفشه عبداله زاده و مدیر محترم دبستان ادبستان خانم فرشته بردام سپاسگزارم.
«با آرزوی سرافرازی فرزندان این مرز و بوم در مسیر رشد و آگاهی»

نایت اسکین

نایت اسکین

نایت اسکین





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :