وبلاگ تخصصی كلاس ششم
آموزش چیز عجیبی است: می‌تواند انسان درون ما را زنده کند و می‌تواند انسان درون ما را زنده به گور کند . . . «پائولو فریره»
                                                        
درباره وبلاگ

فرزانه خرمی راد

رشته تحصیلی: ریاضیات محض
مدیر وبلاگ : فرزانه خرّمی راد
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
پنجشنبه 31 مرداد 1398 :: نویسنده : فرزانه خرّمی راد
بگذار منِ ارزشمندت سرپا شود،
همان «منی» که فارغ از پله های ترقی و مقام و مرتبه اش، عیاری دارد به ارزشِ وجودت . . .
همان «وجودی» که بی دلیل به هستی پا ننهاده!
همان «دلیلی» که جای پای توست پس از تو در این زندگی.

دانش آموزان عزیزم سلام
امیدوارم از تعطیلات تابستونی لذت برده باشید و در عین حال نهایت استفاده رو!
قدر دقایق زندگیتون رو بدونید و به با عزم راسخ سال آخر از مقطع ابتدایی رو آغاز کنید. تکالیف رو با خط خوش  و تاریخ توی دفتر ریاضی یادداشت کنید و تلاش کنید که به راز سؤالات پی ببرید.
به امید دیدار

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

۱. شخصی در سالهای بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ میلادی به دنیا آمد. رقم دهگان سال تولد او، ۲  برابر رقم هزارگان و رقم یکان، ۳ برابر رقم دهگان و رقم صدگان با حاصل جمع ۳ رقم دیگر مساوی است. مجموع ارقام سال تولد او برابر است با:

الف) ۱۷                                       ب) ۱۸                                        ج) ۱۹                                     د) ۲۰                                       ه) ۱۶

نایت اسکین

 ۲. بین ۳۰۱ و ۳۷۰ عددی فرد وجود دارد که رقم های آن متمایز(مختلف) و مجموع رقم های آن ۵ برابر رقم صدگان می باشد. اختلاف یکان و صدگان این عدد کدام است؟

الف) ۱                                    ب) ۲                                       ج) ۳                                         د) ۴                                         ه) صفر

نایت اسکین
۳. در یک آزمون تستی، هر گزینه ی درست ۳ نمره دارد و به ازای هر گزینه ی غلط، یک نمره کم می شود. اگر در یک آزمون بیست سؤالی به ۱۲ سؤال پاسخ درست و به ۶ سؤال پاسخ غلط بدهیم، نتیجه ی آزمون چند درصد خواهد بود؟

الف) ٪۴۸/۵                                    ب) ٪۵۲                                     ج) ٪۵۰                                              د) ٪۵۱/۵

نایت اسکین

۴. مدرسه ای ۷۵ دانش آموز پایه ی ششم دارد. کدام گزینه ی زیر می تواند درصد قبولی دانش آموزان این مدرسه در مدارس تیزهوشان باشد؟

الف) ۱۸                                         ب) ۲۲                                       ج) ۱۴                                             د) ۱۶

نایت اسکین

۵. تعدادی صندلی سه پایه و صندلی چهارپایه در یک انباری قرار دارد. اگر تعداد کل پایه ها ۲۷۵ عدد باشد، حدأکثر چند ضندلی در انباری وجود دارد؟

الف) ۹۲ صندلی                               ب) ۹۱ صندلی                                   ج) ۷۰ صندلی                                     د) ۶۹ صندلی

نایت اسکین

۶. «لی لی پوت» نام سرزمین آدم کوچولوهاست. در این سرزمین، همه چیز مثل دنیای ماست، غیر از اینکه اندازه ها کوچک تر است. قد یک آدم لی لی پوتی حدود ۴ درصد قد یک آدم معمولی است. اگر به سرزمین لی لی پوت سفر کنیم، چند وعده ی غذای لیلی پوتی باید بخوریم تا مانند یک وعده غذای عادی سیرمان کند؟

الف) حدود ۲۵ وعده                          ب) حدود ۷۵ وعده                                 ج) حدود ۶۰۰ وعده                                 د) حدود ۱۵۰۰۰ وعده

نایت اسکین

۷. به وسیله ی یک پرگار از محل برخورد قطرهای یک مستطیل به طول ۸ و عرض ۶، دایره ای به قطر ۱۰ سانتی متر رسم می کنیم. این دایره، مستطیل را در چند نقطه قطع می کند؟

الف) دو نقطه                                   ب) هیچ نقطه                                      ج) یک نقطه                                         د) چهار نقطه

نایت اسکین

۸. آرش در صف اتوبوس ایستاده بود. ابتدا ۴ نفر از سمت جلوی صف و سپس ۸ نفر از انتهای صف بیرون رفتند. به این ترتیب آرش از هر دو طرف، نفر پانزدهم شد. چند نفر در صف ایستاده بودند؟

الف) ۴۱                                           ب) ۴۲                                             ج) ۲۷                                          د) ۳۵

نایت اسکین

۹. قاره ی آمریکا و قاره ی آفریقا هر قرن ۳۰ سانتی متر از هم دور می شوند. تقریبا در هر هفته چند میلی متر از هم دور می شوند؟

الف) ۶۰                                    ب) ۳۰                                      ج) ۶                                   د) ۰/۶                                ه) ۰/۰۶

نایت اسکین

۱۰. عدد «متقارن» به عددی می گوییم که اگر ارقام آن را از آخر به اوّل بنویسیم، مقدار آن تغییری نمی کند مثل عدد ۳۵۴۵۳ . سال ۲۰۰۲ نمونه ی یک سال متقارن است. چند سال قبل عددی متقارن بوده است؟

الف) ۱۰                                    ب) ۱۱                                     ج) ۱۰۱                                د) ۱۲۱                               ه) ۱۰۰۱




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :






ما در دویست سال گذشته با برخی پدیده های جدید چه مواجهه ای داشته ایم؟
چند نمونه برای یادآوری:

۱. ماجرای حمله به ماشین دودی تهران - ری
۲. ماجرای حمله به برنامه اصلاحاتِ امیرکبیر 
۳. ماجرای برخورد با تحصیل دختران
۴. ماجرای برخورد با مدارس جدید مانند رشدیه
۵. ماجرای برخورد با ویدئو و آنتن ماهواره
۶. و این روزها برخورد با سند توسعه ۲۰۳۰

شش پرهیزِ ضروری در برخورد با پدیده های نو:

پرهیز نخست: قضاوت از راهِ دور
نقطهِ مشترکِ ستیز و حمله به پدیده های نو، فقدانِ آگاهی نسبت به "اصل موضوع" و قضاوت از راه دور  است. تلاش کنیم خودمان مستقیم و آگاهانه با موضوعات جدید مواجه شویم.

پرهیز دوم: پیش داوری
تا می توانیم از پیشداوری و قضاوت های شتابزده درباره موضوعات و مفاهیم جدید فاصله بگیریم.

پرهیز سوم: انزوا گرایی
 به فرهنگ و ارزش هایِ بومی خود ببالیم ولی از یاد نبریم غنی ترین فرهنگ ها هم بدون ارتباط با دیگر فرهنگ ها، متوقف می شود. انزوا، شکوفایی نمی آورد.

پرهیز چهارم: شیفتگی - لجاجت
 در برابر پدیده های جدید، نه شیفته بشویم و نه لجاجت بورزیم. بهترین راه، برخورد نقّادانه و از روی آگاهی است.

پرهیز پنجم: سرکوبِ سوال
 در خانواده، مدرسه و محیط جامعه از نقد، گفت و گو و پرسشگری استقبال کنیم که به تعبیر امام علی، کلیدِ فهم، سوال است. سوال را سرکوب نکنیم.

پرهیز ششم: تبعیتِ بی چون و چرا
 با فرزندانمان؛ نگاه نقّادانه به موضوعات و پدیده های جدید را تمرین کنیم و در برابر پرسش های آنها شکیبایی بورزیم. تربیت، پذیرش و تبعیتِ بی چون و چرا نیست.






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




پنجشنبه 24 مرداد 1398 :: نویسنده : فرزانه خرّمی راد


در کنار آنهایی باش که نور می آورند و جادو می کنند، آنها که با چوب جادویی کلام، گفتار، نگاه، رفتار و منشِ ویژه خودشان تو و جهان را متحول می کنند و همه بازی ها را به هم می زنند.
 کسانی که قصه های زیبا می گویند و تو را به چالش می کشند و تغییرت میدهند.
کسانی که به تو اجازه نمی دهند که خودت را دست کم بگیری و افق زندگی ات را کوچک بپنداری.
 این جادوگران با قلبهای تپنده و پر شور، قبیله اصلی تو هستند و باید کنارشان بمانی.
دانش آموزان عزیزم سلام
روز خوش
لطفا سؤالات زیر را با خط خوش و تاریخ در دفتر ریاضی وارد کرده و حل نمایید.


۱. در دنباله ی . . . و ۱۲۴ و ۶۳ و ۲۶ و ۷ و ۰ ، دهمین عدد کدام است؟
الف) ۵۱۱                                                ب) ۶۰۱                                                            ج) ۷۲۸                                                 د) ۹۹۹

نایت اسکین

۲. در مرحله ی اوّل وسط اضلاع یک مثلث را به هم وصل می کنیم تا مثلث دیگری در وسط آن ایجاد شود. در مرحله ی دوم در وسط مثلث تولید شده، این کار را تکرار می کنیم و این کار را چندین مرحله انجام می دهیم. در کدام مرحله شکل حاصل ۴۵ مثلث دارد؟
الف) ۹                                     ب) ۱۰                                   ج) ۱۱                                         د) ۱۲                                        ه) ۲۲

نایت اسکین

۳. روی نواری کاغذی، عدد ۲۵۸۱۹۵۳۷۶۴ نوشته شده بود. علی نوار را از دو جا بُرید و سه عدد به دست آورد و این سه عدد را با هم جمع کرد. کمترین مقدار حاصل جمع چنین عددهایی کدام است؟
الف) ۲۶۷۵                                           ب) ۲۹۷۵                                            ج) ۲۹۷۸                                                     د) ۴۲۱۷   

نایت اسکین

۴. در یک خیابان، خانه های یک سمت با اعداد فرد متوالی ۱ تا ۳۹ شماره گذاری شده اند و خانه های سمت دیگر با اعداد زوج متوالی ۲ تا ۳۴ شماره گذاری شده اند. چند خانه در این خیابان وجود دارد؟
الف) ۳۷                            ب) ۳۸                                 ج) ۲۸                                         د) ۳۶                                       ه) ۷۳

نایت اسکین

۵. در مسیر پوپک از خانه به مدرسه 17 درخت وجود دارد. یک روز پوپک درخت ها را به ترتیب زیر شماره گذاری کرد. موقع رفتن به مدرسه با شروع از اولین درخت، درخت ها را یک در میان با گچ سفید علامت گذاشت و موقع برگشتن از مدرسه با شروع از اولین درخت، درخت ها را سه تا در میان با گچ سفید علامت گذاشت. چند درخت علامت نخورده اند؟
الف) ۴                             ب) ۵                                    ج) ۶                                            د) ۷                                        ه) ۸

نایت اسکین

۶. دو دونده به طور همزمان و از یک نقطه شروع به دویدن دور مسیر دایره ای شکل به طول ۳۰۰ متر می کنند. سرعت دونده ی اوّل ۱۵ متر بر ثانیه و سرعت دونده ی دوم ۱۲ متر بر ثانیه است. چند ثانیه پس از شروع، هر دو دونده با هم از نقطه ی شروع عبور می کنند؟
الف) ۸۵                         ب) ۹۰                                  ج) ۹۵                                            د) ۱۰۰                                        ه) ۱۰۵

نایت اسکین

۷. تینا نصف پولش را کتاب و ربع پولش را خودکار و خمس بقیه ی پولش را دفتر خرید و در آخر ۲۷۰۰ تومان برایش باقی ماند. ثلث کل پول او چند تومان است؟
الف) ۱۰۰۰۰                                          ب) ۲۰۰۰۰                                             ج) ۴۰۰۰۰                                                   د) ۳۰۰۰

نایت اسکین

۸. در یک مراسم شام، هر نفر ثلث بشقاب سبزیجات و ربع بشقاب گوشت خورد. در مجموع ۶۵ بشقاب غذا سرو شد. چند نفر در این مراسم شرکت کرده اند؟
الف) ۴۲                                   ب) ۴۸                                     ج) ۶۰                                       د) ۶۵                                        ه) ۷۵

نایت اسکین

۹. یک چوب داریم و آن را سه نوع علامت گذاری می کنیم. در علامت گذاری نوع اوّل، چوب به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم و در علامت گذاری نوع دوم چوب به ۱۲ قسمت مساوی تقسیم و در نوع سوم به ۱۵ قسمت مساوی تقسیم می شود. اگر بر همه ی این علامت ها برش ایجاد کنیم و چوب را ببُریم، چند قطعه چوب به دست می آید؟
الف) ۲۶                                 ب) ۲۸                                   ج) ۳۰                                        د) ۳۲                                          ه) ۳۴

نایت اسکین

۱۰. عددی را در معکوسش ضرب کردیم و حاصل را با خودش جمع کردیم. حاصل ۱۰۰ شد. آن عدد کدام است؟
الف) ۹۸                                          ب) ۹۹                                              ج) ۱۰۰                                                   د) ۹۵





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




Image result for Dear math i love you
ریاضیات علم محاسبه است و این بدست نمی آید مگر باتمرین ونوشتن.
ریاضیات را باید آنقدر بنویسی که اگر ذهنتان اشتباه کرد، دستتان درست بنویسد.

ریاضی در فرهنگ لغت معین
به  "رنج کشیدن برای تهذیب نفس، ورزش، تمرین، کوشش، سعی" معنی شده است.

ریاضی یعنی نوشتن تا میتوانید بنویسید تا پخته تر شوید.


و اگر درجاهایی مانند داخل ماشین، سالن انتظار پزشک، انتظار برای رسیدن یک دوست،  درجاهایی که حضور فیزیکی شما لازم است اما ذهنی نه (مانند برخی مراسم های مدارس و عزاداری ها) و خلاصه هر فرصتی که جای نوشتن نیست ، ذهنی محاسبه کنید؛ جمع ؛ ضرب؛ منها ؛ تقسیم اعداد.
ابتدا از دو رقمی شروع کنید و کم کم ادامه بدید . اوایل سخت است چون مغز ما مانند یک اسب چموش طول می کشد تا رام اراده مان شود ولی بعدا به یک ورزش ذهنی جذاب تبدیل می شود .
حداقل دو ماه انجام دهید بعد نتیجه آن را بر کاهش زمان محاسبات خواهید دید. 




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




Image result for dear math i love you

1.  هر وقت ریاضی می خوانید از خوانده‌های خود یاداشت بردارید و برای بار دوّم و سوّم از روی یاداشت‌های خود مطالعه کنید.

2. اگر از مطالعه ریاضی خسته شدید؛ مدتی قدم بزنید و مغز خود را آرام کنید و برای ادامه مطالعه خود را آماده کنید.

3. درس ریاضی را بین دروس خواندنی مطالعه کنید و هیچ وقت خودتان را با مطالعه محض ریاضی خسته نکنید.

4. بعد از مطالعه هر بخش سعی کنید مثال‌های کاربردی در آن مبحث برای خود بیابید. مثلاً وقتی بخش مساحت را مطالعه می کنید سعی کنید مساحت اطاق خود و قسمتی از دیوار خانه که به شکل مثلث یا ذوزنقه است را محاسبه کنید.

5. در ریاضی آن‌چه مهم است تکرار در مطالعه است تا می توانید تکرار کنید.

6. خسته نشوید و نگویید ما استعداد ریاضی نداریم زیرا ۹۹ ٪ آن‌چه می آموزیم عرق جبین است و فقط ۱ ٪ استعداد است. بی استعدادترین افراد نبوغ وقت خود شده اند.

7. خودتان را به فکر کردن روی مسئله های ریاضی عادت دهید. توجه کنید که بسیاری از مسائل خوب به راحتی حل نمی شوند بنابراین اگر در حل هر مسئله ای موفق نشدید، ناامید نشوید. برای حل مسائل تلاش کنید هرچند اگر ساعت‌ها و روزها وقت شما را بگیرد. از وقت‌های اضافی (هنگام پیاده روی، ایستادن در صفهای مختلف اتوبوس، خرید نان و . . .) برای حل مسائل و فکر کردن روی آنها استفاده کنید. روی مسائل کتابهای درسی خود خوب فکر کنید و برای حل آنها وقت بگذارید اما به آنها اکتفا نکنید. همیشه یک مسئله جدید برای حل در ذهنتان داشته و به دنبال مسائل جدید باشید. از هیچ مسئله ای نترسید. از مسائل مربوط به المپیادهای سالهای گذشته کشوری و بین المللی اطلاع داشته باشید و اگر فرصت کردید راه حل آنها را نیز پیدا کنید. در کل سعی کنید دایرة المعارف مسائل ریاضی ذهنتان را یعنی مجموعه مسائلی که دیده اید نه مسائلی که حل کرده اید دائماً توسعه دهید. اگر چند ماه خودتان را به این کارها عادت دهید، مسائل کتابهای درسی و نتیجتاً تستهای کنکور برایتان کاملا پیش پا افتاده خواهد شد.

8. نسبت به ریاضی دید بهتری پیدا کنید. برای این کار لیستی از کاربردهای ریاضی را در رشته‌های مختلف و امور جاری زندگی بنویسید؛ مثلاً کاربرد ریاضی در ساختمان‌سازی.

9. مطالبی که هنگام مطالعه می خوانید، حتی فرمول‌ها و معادلات و نیز سؤالات امتحان را به زبان فارسی برگردانید.

10. برای حل سریع مسائل ریاضی، تمرین کنید و هنگام مطالعه وقت بگیرید که یک مسئله را در چند دقیقه حل می کنید. البته عجله داشتن و شتاب‌زدگی توصیه نمی شود؛ زیرا باعث اشتباه می گردد،  ولی سرعت عمل در جایی که شما متوجه راه‌حل شده‌اید و آن را بلدید، در جلوگیری از کمبود وقت به شما کمک می کند.

11. مسئله را گام به گام حل کنید. این کار باعث فهم خوب مسئله و حدس راه‌حل‌های درست می شود.

12. قبل از انجام محاسبات، مسئله را تجزیه و تحلیل کنید و با جزئیات طرح کنید.

13. برآوردی از پاسخ خود داشته باشید تا از طی کردن مسیر اشتباه، جلوگیری شود. مثلاً برآورد کنید که اگر از این راه‌حل استفاده کنید به فلان جواب می رسید. در این صورت آیا جواب مسئله درست خواهد بود؟

14. از بازنمایی ذهنی استفاده کنید. این کار باعث از بین رفتن وقفه‌ی ذهنی می شود؛ یعنی تصویر مراحلی را که می خواهید انجام دهید، در ذهن خود ترسیم کنید و تصاویرِ ذهنی مسائلِ مشابه را در ذهن خود بازسازی کنید.

15. جوابی را که می دهید مرتب بررسی کنید که آیا مسیر را درست می روید یا خیر.

16. هنگام مطالعه، تمرین‌ها را به صورت کتبی انجام دهید. از این‌که مسائل را ذهنی حل کنید، بپرهیزید؛ زیرا موجب اشتباه می شود.

17. از اینکه در آخرین لحظه، جواب خود را تغییر دهید بپرهیزید؛ مگر این‌که صددرصد از جواب خود مطمئن باشید.

18. فرمول‌های ریاضی را قبل از امتحان مرور کنید و با شروع امتحان آن‌ها را در حاشیه‌ی برگه بنویسید که هر وقت به آن‌ها نیاز داشتید به راحتی در دسترس باشند. اگر زمانی که مسئله را حل می کنید فرمول را بازیابی کنید، احتمال این‌که اشتباهی پیش آید، وجود دارد.

19. مسائل را مشابه مسائلی که قبلاً یاد گرفتید و حل کردید، در نظر بگیرید. هم‌چنین شباهت‌های آن را با مسائل دیگر پیدا کنید. این امر موجب از بین رفتن نگرانی می شود.

20. برای آمادگی بیش‌تر سر جلسه‌ی امتحان، مسائل زیادی حل کنید. از مثال‌ها و تمرین‌های کتاب غافل نشوید.

21. همه‌ی وقت خود را صرف چند مسئله‌ی سخت نکنید. ابتدا مسائل آسان را حل کنید. اگر دیدید مسئله‌ای سخت است از آن عبور کنید و بعد از پاسخ به تمام مسائل به آن برگردید.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :





Related image

شکست نامی ناخوشایند و کلمه‌ای است که هیچ کس از شنیدنش خوشش نمی‌آید. ما  در عصر رسانه‌ای زندگی می‌کنیم در آن پرورش شبکه و نشان دادن نام خود در هر مسیر شغلی نیاز است به همین دلیل نام شکست کمتر به گوش ما می‌خورد، در عوض مردم موفقیت‌های خود را بزرگ نشان می‌دهند. با یک نگاه دقیق به فیس‌بوک و توییتر می‌توان دریافت که دنیا پر از برندگانی است که به طور مداوم موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگ را از لیست کارهای خود خط می‌زنند.

من نیز چنین حسی دارم. من همانند بقیه دوست دارم موفقیت‌هایم را جشن بگیرم. زمانی که مقاله‌ای را در مجله درجه یک در بهار گذشته منتشر کردم، این موفقیت را در شبکه‌های اجتماعی به رخ دیگران کشیدم اما چیزی که در آن پست‌های  مختلف مشخص نبود سایه‌ آن کلمات بود.
من به تازگی ارزش آن شکست‌ها و به خصوص  آوردن آن‌ها از تاریکی به سمت نور را مشاهده کردم. اخیراً عده‌ای از محققان و نویسندگان شروع به عمومی کردن شکست‌هایشان کردند که باعث ایجاد رزومه سایه که در کنار موفقیت‌ها، شکست‌ها را نیز نشان می‌دهد شده‌اند.

اگرچه فرض می‌شود که آن‌ها این رزومه‌ها را برای مصاحبه کاری نمی‌فرستند اما در وب‌سایت‌های شخصی خود قرار می‌دهند تا کارهایی که نتایج مطلوب را ارائه نداد و تلاش‌هایی که قبل از موفقیت انجام دادند را نشان دهند.

رزومه ی سایه
می‌تواند هر چیزی مانند دست‌نوشته کارهایی که انجام آن را امتحان کرده‌اید، یک فایل کامپیوتری مجزا که برای تلاش‌های بی‌ثمر فونت و رنگ متفاوت استفاده شده است باشد. این اسناد می‌تواند خصوصی و یا عمومی باشند. هر دو صورت مزایای خود را دارند.

لیستی که برای خودتان نگه می‌دارید می‌تواند به صادق بودنتان کمک کند. کسی که هیچ وقت شکست نمی‌خورد را تحسین نکنید. زمانی که ما با چالش جدید مواجه می‌شویم قرار است چندین لحظات زشت را تجربه کنیم.

کودکی که تازه می‌خواهد راه رفتن یاد بگیرد را تصور کنید. در این مسیر افتادن‌های زیادی را تجربه می‌کنند اما این افتادن‌ها بخشی از فرایند است. اگر اخیراً با شکست مواجه نشده‌اید وقت آن است که با چالش‌های جدیدی روبه‌رو شوید.

نگه داشتن لیستی شخصی از شکست‌ها می‌توانند اعتماد به نفس ما را تقویت کنند. پس از یک ماه و حتی یک سالی که حس می‌کنید هیچ کاری انجام نداده‌اید نگاه کردن به این لیست شکست می‌توانند یادآور خوبی برای تمام کارهایی که برای آن زحمت کشیدید و تلاش کردید باشد.
بسیاری از نویسندگان معروف تمام نامه‌های رد شدنی که دریافت کرده‌اند مانند مجموعه هری پاتر و توهایلایت که قبل از پرفروش شدن پاسخ منفی بسیاری را شنیدن را نگه  می‌دارند.

بازیگرانی که برای نقش آزمون می‌دهند اما آن را دریافت نمی‌کنند و ورزشکاری که مسابقه را می‌بازد اما این افراد می‌دانند که شکست برای موفق شدن نیاز است. بنابراین می‌توانید لیستی از شکست‌های محشر خود را نگهداری کنید و یا فهرستی از شکست‌های معمول  را در حرفه‌ کاری خود تهیه کنید.

اگر کمی شجاع باشید عمومی شدن رزومه سایه می‌تواند بسیار ارزشمند باشد؛ نه فقط به خاطر اینکه افراد موفق را پایین می آورد بلکه به دیگران اهمیت تلاش دوباره را نشان می‌دهد. به صورت ایده آل این شکست می‌تواند یادآوری برای خود و درسی برای دیگران به منظور تلاش دوباره باشند.

همچنین این تلاش‌ها تجربیات ارزشمندی برای رسیدن به موفقیت نیاز هستند را نشان می‌دهند. به عنوان مثال کارگردان معروف استیون اسپیلبرگ پیش از پذیرفته شدن در آموزشگاه مورد نظر خود سه بار رد شد.
شخصی که تازه کاری را آغاز کرده است باید بداند که شکست یک بخش عادی از کار  و نکته‌ای قابل انتظار در فرایند یادگیری است و مهم‌تر از همه شکست را پذیرفتن به افراد جدید کمک می‌کنند ببینند که برای هدفی خوب شکست می‌خورند.

چه رزومه‌ سایه را در وب سایت خود قرار دهید و یا در کشوی میز خود بگذارید به شما کمک خواهد کرد شکست را به عنوان نکته‌ای از غرور و یادآوری خوب برای رشد خود ببینید. امیدوارم همه ما خوب و اغلب شکست بخوریم.






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :





دانش آموزان عزیزم از همراهی و همگامیتان در کلاس های تابستانه سپاسگزارم. امید که سال تحصیلی خوبی را آغاز کنیم و نتایج ثمربخشی در انتظارمان باشد.

ایّام به کام

 نایت اسکین





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




دوشنبه 21 مرداد 1398 :: نویسنده : فرزانه خرّمی راد

اگر وجدانی ابدی و جاویدان در آدمی وجود نداشت، اگر در اساس و عمق هرچیز، تنها مایه ای وحشی موجود بود، نیرویی كه با چرخش بر شهوات و امیال تاریك هرچیز را بزرگ یا ناچیز می ساخت، اگر بیهودگی و پوچی ژرف و سیری ناپذیری در درون هرچیز، مكتوم بود، در آن صورت زندگی چه چیز بجز یاس و ناامیدی بود؟
ترس و لرز از آن کتاب های یگانه است. کتابی که برای جاودانه کردن نام سورن کی یرکگور (
متاله و فیلسوف اگزیستانسیالیست دانمارکی قرن نوزدهم) کافی بود.
واکاوی موبه موی ماجرای ابراهیم و به چالش کشیدن عقل فلسفی در مواجهه با آن. راهکار کی یرکگور آنچنان که می دانیم "جهش ایمانی" است. ابراهیم در مواجهه با پروردگار از "امر اخلاقی" فراتر می رود؛ چه ، بردن فرزند به قربانگاه هیچ نشانه ای از اخلاق ندارد . . . پس حقیقت را چگونه باید شناخت ؟ آنجا که زبان برای عقل از گفتن باز می ماند . . .

کی یرگگور، ابراهیم را شهسوار ایمان می خواند و او را برگزیده ی خدا می داند و دلهره ی وحشتناک و سهمگین اش را لمس می کند. در نظر کی یرگگور، عظمت ابراهیم " در این بود که به خدا چنان عشق می ورزید که حاضر بود عزیزترین چیز را برای او قربانی کند." او قربانی کردن را بزرگترین و البته دهشتناک ترین کنش قهرمانانه ی ابراهیم می داند . . .

خونریز عشق بین كه جگرگوشه ى خلیل
 آید به زیر تیغ و شهیدش نمى كنند . . .

«عرفى شیرازى»

در میان داستان‌های دینی، ماجرای ابراهیم(ع) همیشه برایم جذابیتی منحصر به فرد داشته است. بارها به لحظه‌هایی که بر او گذشته فکر کرده‌ام. به مفاهیمی مانند ایمان، تصمیم، دل‌کندن، جدال عقل و ایمان و . . .
داستان ابراهیم و قربانی فرزندش اسحاق (یا اسماعیل) نه تنها از جنبه‌ی الهیاتی میان سه دین توحیدی (یهودیت، مسیحیت و اسلام) مشترک و دارای اهمیت است؛ بلکه به لحاظ فلسفی نیز در طول تاریخ مورد توجه و تحلیل و تفسیر بسیاری از فیلسوفان قرار گرفته است.


کی یرگگور در کتاب مشهور خود یعنی "ترس و لرز" به چیزی اعتقاد دارد که ان را "امکان تعلیق الهیاتی اخلاق" می‌نامد. یعنی در مواردی ممکن است الهیات، حکم معمول اخلاقی را معلق کند.
اگر چنین تعلیقی ممکن باشد، آنگاه دیگر ایمان یک امر انفرادی و شخصی است و جایگاهش بالاتر از امور و قواعد جمعی خواهد بود. بنابر دیدگاه کی یرگگور کاملاً ممکن است که شخص در قبال خداوند وظیفه‌ای داشته باشد که آن وظیفه به لحاظ منطقی قابل توجیه یا به لحاظ عمومی قابل تجویز به همگان نباشد.
از نظر او ساحت ایمان مستقل و متباین از ساحت عقل است و ترازوی خاص خود را دارد و  ابراهیم "قهرمان بی‌بدیل ایمان در تمام دوران‌ها" است.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :





سحر کز باغ پیروزی نسیم آرزو خیزد

 چه پرچم های گلگون کاندر آن شادی برقصانیم

«هوشنگ ابتهاج»


دانش آموزان عزیزم نیوشا مربوط، آناهیتا نصیری پور و نیوشا جعفری پیروزی از فراگیرترین دامنه‌های دانش و دانایی، فرا می‌رسد چرا که برای عبور از مسیر موفقیت به پشتکار، عزم راسخ و مهم تر از همه فداکاری نیاز است!  امید است در پرتو عنایات پروردگار و کوشش های روزافزون شما، شاهد شکوفایی و بالندگی این سرزمین در عرصه ی تعلیم و تربیت باشیم و برکات و بالندگی‌ها و برخورداری‌های آن، بر جان و جهان شما، همواره فزون باشد.

نایت اسکین

« نیوشا مربوط »

نایت اسکین

« آناهیتا نصیری پور »

نایت اسکین

« نیوشا جعفری »
نایت اسکین




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




یکشنبه 13 مرداد 1398 :: نویسنده : فرزانه خرّمی راد
 
اگر نام مرا
با الماس بنویسند یا ننویسند
چه تفاوت؟
تو مرا بشناس . . .‏
تو مرا بخوان . . .‏
تو مرا دریاب‎!‎

«نادر ابراهیمی»

نایت اسکین


نایت اسکین
دانش آموزان عزیزم
نیک می دانید که امید قبولی و لیاقت حضورتان در مدارس استعدادهای درخشان برایم اثبات شده بود اما به هر دلیلی در این آزمون نتوانستید آن گونه که باید نتیجه بگیرید.
توانایی هایتان بر هیچ کس پوشیده نیست و امیدوارم در مدرسه ی زندگی سرافرازتر از همیشه ببینمتان.
برای شما سالی بود و برای من یک عمر . . . بی شک شیرینی یک سال در کنار شما بودن تا همیشه با من است.
دوستتان دارم و به وجود یکایکتان میبالم.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




Image result for ‫گفتگو‬‎

نیاز ما به گفت‌وگو، گاهی گذر ما را به جدل می‌اندازد و می‌خواهیم جای خالی آن را با این پر کنیم. از یک سو ما به چیزی به اندازۀ گفت‌وگو نیاز نداریم و از سوی دیگر، هیچ چیز به اندازۀ جدل، ما را از نعمت گفت‌وگو محروم نمی‌کند. اکنون در صدها و هزاران گروه مجازی جدل فرمانروایی می‌کند و انسان‌های بسیاری به این خیال خام که در حال گفت‌وگو با یک‌دیگرند، در ورطۀ مجادلات بی‌ثمر و بی‌پایان افتاده‌اند. مرز میان گفت‌وگو و جدل، بسیار باریک و مبهم است.

1. هدف گفت‌وگو، این است که من بدانم در ضمیر شما چه می‌گذرد و شما بدانید که درد من چیست؛ اما جدل، تشنۀ پیروزی است و شهوت استیلا (چیرگی) بر غیر دارد.

2. پایان جدل، دشمنی است و پایان گفت‌وگو، دوستی. ذهن و زبان جدلیون، در تسخیر سوء ظن به دیگران یا خودخواهی است؛ اما گفت‌وگو، راهی است برای کاستن از افتراق‌ها و سوءتفاهم‌ها. گفت‌وگو ما را به یک‌دیگر نزدیک‌‌تر می‌کند و جدل، دورتر و دشمن‌تر. گفت‌وگو، اگر گرهی نگشاید، گره را کورتر نمی‌کند.

3. در گفت‌وگو، میان اندیشه و صاحب اندیشه فرق می‌گذاریم. یعنی مخالفت ما با اندیشه‌ای، به دشمنی ما با صاحب آن اندیشه نمی‌انجامد.

4. در گفت‌وگو می‌کوشیم که حرف دیگری را بفهمیم و در جدل می‌کوشیم که حرف خود را در گوش او فرو کنیم.

5. اهل جدل، درد حقیقت ندارند. از همین رو هیچ‌گاه به هیچ خطایی یا جفایی اعتراف نمی‌کنند. اما در گفت‌وگوی سالم، طرفین گه‌گاه می‌پذیرند که در فلان مسئله خطا کرده‌اند یا دچار غفلت یا مبالغه شده‌اند یا تند رفته‌اند.

6.جدل، استثمار گفت‌وگو است؛ یعنی گفت‌وگو در جدل، بهانه‌ای بیش نیست. بدین رو اهل جدل، گاهی این بهانه را وامی‌نهند و از ابزاری دیگر استفاده می‌کنند که هیچ سنخیتی با گفت‌وگو ندارد؛ مانند زورگویی و تهدید و نصیحت و افشاگری و تجاوز به حریم خصوصی افراد.

7. جدل‌گرایان، معمولا زبانی درشت‌گو و پر از نیش ‌و کنایه دارند؛ اگرچه هر درشت‌گویی جدل‌گرا نیست و هر جدل‌گرایی درشت‌گو نیست.

8.  جدل گذشته‌گرا است؛ اما گفت‌وگو آینده‌ساز است. در جدل، شما از راهی دفاع می‌کنید که آن را طی کرده‌اید؛ اما در گفت‌وگو راهی را می‌جویید که آینده‌ را بسازد. از همین رو گفت‌وگو پیش‌رونده است؛ اما جدل، هر بار به نقطۀ آغاز برمی‌گردد.

9. در گفت‌وگو می‌کوشیم که چیزی بیاموزیم؛ در جدل، کوشش ما بیشتر برای آن است که دیگران را شیرفهم کنیم.

10. سماجت و افراط در پیگیری مباحث، از نشانه‌های اهل جدل است. اهل گفت‌وگو به همان آسانی که وارد گفت‌وگو می‌شوند، آن را رها می‌کنند و می‌دانند که کجا و کی باید کنار بکشند؛ اما جدلیون تا بالا بردن پرجم پیروزی و اعتراف خصم به شکست، دست‌وپا می‌زنند.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :





ریچارد باخ جاناتان را در سال ۱۹۷۰ نوشت، داستان مرغ دریایی ای که نمی خواهد مثل بقیه مرغان دریایی زندگی کند، می خواهد تندتر و بالاتر پرواز کند. اما همنوعانش تغییر را دوست ندارند و او را از جمع خود می رانند. اما به راستی، جاناتان تنها مانده است یا مرغانی که او را راندند؟ سرگذشت این مرغ دریایی بلند پرواز، نزدیک چهل سال است که میلیون ها نفر را مسحور خود کرده است. جاناتان، مرغ دریایی ، کتابی است سرشار از امید. داستان پرواز و رهایی. داستان چگونه پریدن و چگونه دل کندن ، داستان رها کردن و شکستن تمام عادات. یک داستان نمادین که میشود از آن اوج گرفتن را آموخت. اینکه هرگز نباید مایوس شد و دست از تلاش کشید. نویسنده ی این کتاب، ریچارد باخ، خلبانی است که تا کنون سه کتاب درباره ی پرواز نوشته است و جاناتان مرغ دریایی یکی از زیباترین این سه کتاب است.

قسمتی از کتاب

بیشتر مرغان دریایی زحمتی بیش از آموختن ساده ترین اصول پرواز به خود نمی دهند . . .

فقط یاد میگرند چطور از سواحل به سوی غذا پرواز کنند و چطور بازگردند.

برای بسیاری از مرغان تنها خوردن غذا مهم است و نه پرواز.

اما برای این مرغ دریایی پرواز بود که ارزش داشت ,نه غذا.

جاناتان لیوینگستون، بیش از هر چیز عاشق پرواز بود . . .


 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

یک روز مادرش پرسید: چرا جان؟ چرا اینقدر برایت سخت است که مثل بقیه باشی؟

چرا پرواز در ارتفاع پایین را به پلیکان ها و آلباتروس ها نمی سپاری؟

چرا غذا نمیخوری؟

جان از تو فقط پر و استخوان به جا مانده . . . !

(مادر برایم مهم نیست که پر و استخوان شده باشم، فقط دوست دارم بدانم چه کارهایی را میتوانم در هوا انجام بدهم و چه کارهایی را نمی توانم. فقط همین! فقط میخواهم بدانم.)

پدر با مهربانی گفت: ببین جاناتان زمستان نزدیک است. قایق ها کم می شوند و ماهی ها به عمق آب میروند.

اگر لازم است چیزی یاد بگیری درباره غذا و راه های به دست آوردن آن یاد بگیر.

بدان که پرواز بسیار خوب است.

اما فراموش نکن، پرواز برای سیر کردن شکم است . . .

جاناتان مرغ دریایی/ ریچارد باخ







نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




پیش از تاسیس بنیاد ملی نخبگان، دانش‌آموز دارای استعداد برتر، تنها به فرد موفق در رقابت‌های تحصیلی گفته می‌شد که بتواند به مراکز خاص مانند مدارس تیزهوشان راه یابد که این نوع نگرش، منجر به ایجاد محدودیت برای عموم دانش‌آموزان می‎شد. مطابق با سیاست‌های نوین اتخاذ شده در بنیاد ملی نخبگان، دانش‌آموز دارای استعداد برتر، صرفا فرد درسخوان و باهوش نیست، بلکه دانش‌آموزی است که توانایی برجسته‌ای در حوزه‌های مختلف استعدادی از خود بروز دهد و از خلاقیت و پشتکار نیز بهره‌مند باشد.
 
MQ=IQ+EQ+PQ+PQ+SQ





MQ:
هوش مدیریتی است و به ما یادآور می شود برای موفقیت در زندگی شخصی و زندگی كاروكسب باید بتوانیم بر خودمان مدیریت قوی داشته باشیم و به عبارتی روی خودمان كه ارزشمندترین دارایی مان است سرمایه‌گذاری كنیم، و برای این مهم، 5 هوش را با نگاه جامعیت‌نگری به‌كار گیریم تا با هم‌توان‌افزایی بین آنها انسانی موفق باشیم.

IQ:
همان هوش عقلی یا هوش ریاضی است كه در مدارس، ما را با آن می سنجیدند. اما همه‌ی ما شواهد بسیاری از انسانهایی را می توانیم مثال بزنیم كه در مدرسه و دانشگاه معدل بالایی داشتند، اما در به‌كارگیری آنها در زندگی خانوادگی و زندگی كاری به توفیقات سعادت نیافتند. پس هوش عقلی لازم است، اما كافی نیست.

EQ:
همان هوش هیجانی است به معنای توان مدیریت كردن هیجانات خود و دیگران. خوشبختانه هوش هیجانی قابلیت اكتسابی دارد و ما می توانیم با یادگیری در هر سن كه باشیم هوش هیجانی خود را ارتقا دهیم. پس كم‌كاری در این زمینه فقط و فقط نشان‌دهنده‌ی تصور خودمان است. برای اینكه هوش هیجانی خودمان را بالا ببریم باید به عوامل مهمی چون پایداری و استقامت برای رسیدن به اهداف درست از پیش تعیین‌شده، انگیزه‌بخش و مدیریت روح و روان خودمان و پرهیز از ناامیدی و یادگیری برای ارتقای روحیه‌ی مثبت‌اندیشی و كنترل و اصلاح دائم و مرتب رفتار و كردار خویش در راستای انسان متعالی شدن، همدلی و گذاشتن خودمان به جای دیگران كه با آنها سروكار داریم برای درك بهتر ایشان، و این سؤال را از خود پرسیدن كه اگر من به جای طرف مقابل بودم چه انتظاری داشتم، و در نهایت ارتقای مهارت خودشناسی و شناخت تیپ شخصیتی خودمان با مراجعه به مشاوران كاربلد و مطالعه برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف خویش بپردازیم.

PQ:
هوش سیاسی است كه بهتر است آن را به هوش تدبیری ترجمه كنیم، و معنا و مفهوم آن این است كه بدانیم در مقابل هر مشتری بهترین نوع رفتار چه باید باشد.‌ تشخیص تفاوت مشتریان و به‌كارگیری بهترین شیوه‌ی عملكرد برای نزدیك شدن به مشتری، هوش تدبیری یعنی هر سخن جایی و هر نكته مكانی دارد.

هوش تدبیری یعنی اینكه خودم را با سواد مخاطب هدف هماهنگ كنم و از به‌كار بردن سؤالات و عبارات نابجا خودداری كنم. هوش تدبیری توان درك طرف مقابل را در ما افزایش می دهد. هوش تدبیری همان كیاست داشتن در كار است. به ما یاد می دهد كه با مشتری بحث نكنیم، یاد می دهد كه در بازار رفته‌ایم تا معامله كنیم نه مقابله. اینكه همه جا جایز نیست اسم كوچك مشتری را به‌كار ببریم و اینكه درك فرهنگها و خرده‌فرهنگها را داشته باشیم.

PQ:
این یكی هوش فیزیكی یا هوش جسمی است. به ما می گوید كه برای موفقیت در بازار، و نزد مشتری می بایست روح شاداب و مغزی پویا داشته باشیم و این مهم مهیا نمی شود مگر اینكه جسم سالم داشته باشیم. هوش جسمی به ما می گوید كه عقل سالم در بدن سالم قرار دارد، پس مراقبت‌كننده‌ی ورزش و سلامتی خود باشیم.

SQ:
نهایتاً هوش معنوی به انسان بودن ما، صداقت داشتن ما و سالم بودن اخلاق ما می پردازد. همان پندار نیك، گفتار نیك، و كردار نیك است. هوش معنوی یعنی خودمان را نانوایی فرض كنیم كه قرار نیست نان سوخته دست مردم بدهیم. ابتدا باور كنیم كه با فروش بیمه به مشتری برای او امنیت خاطر و اطمینان را فراهم می كنیم، پس من در حال خدمت كردن به مشتری هستم، پس باید مشاور صدیق و راستگوی او باشم تا او با خشنودی كه به دست می آورد من را به سایر دوستان و افرادی كه می شناسد ارجاع دهد؛ چون ما می‌دانیم تنها در این حالت است كه فروش مؤثر یا فروش تكرارشونده به همان مشتری صورت می گیرد و حتی او را به سفیر برند و خوشنامی اعتبار ما تبدیل می كند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




دانش آموزان عزیز توصیه می شود، جهت برنامه ریزی یک ماهه خود تا آزمون  توصیه می شود:
روز خود را به سه قسمت تقسیم کنید:
تایم اول: صبح تا ناهار
تایم دوم: ناهار تا شام
 تایم سوم: بعد از شام
سعی کنید تایم اول خود را به مطالعه ی هوش و ریاضی، تایم دوم خود را به مطالعه ی علوم، ادبیات و استعداد تحلیلی اختصاص دهید و تایم سوم خود را به مطالعه ی هدیه های آسمانی اختصاص دهید.
برای آمادگی درس ریاضی با توجه به کوتاه بودن فرصت شما تا آزمون توصیه می شود، جهت انجام جمع بندی مطالعه کوتاهی برای هر مبحث داشته باشید و بخش عمده زمان خود را به تست زنی اختصاص دهید.

برای آمادگی در دروسی مانند علوم و ادبیات، توصیه می شود ابتدا به دقت مباحث را مطالعه کرده و برای آمادگی آزمون دو یا سه روز بعد اقدام به تست زنی نمایید، تا تسلط بیشتری بر روی مباحث پیدا کنید.

با توجه به اینکه در درس هدیه های آسمانی هر ساله سوالاتی از آیات، احادیث و مفاهیم مرتبط با آنها مطرح می شود، توصیه می شود با دقت زیادی این مباحث مطالعه شود و به مفهوم آن ها (به ویژه آنهایی که به زبان عربی بیان شده اند) دقت شود.

مانا و توانا باشید.






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




Image result for ‫اطلاعیه‬‎
تاریخ ثبت نام: از شنبه ۱۲ مرداد تا پنجشنبه ۱۷ مرداد

ا ز طریق سایت: hoosh8.medu.ir

زمان آزمون:  جمعه 8 شهریور ساعت 9 صبح

مبلغ ثبت نام: ۲۸۰۰۰ تومان

شرط ثبت نام: معدل سالانه پایه هفتم ۱۹ و بالاتر

مواد آزمون:

هوش و استعداد تحلیلی ۶۰ سوال ۶۰ دقیقه

استعداد تحصیلی ۴۰ سوال ۵۰ دقیقه (از کتاب های درسی پایه هفتم)

قرآن و معارف اسلامی ۱۰ سوال ضریب ۲

زبان و ادبیات فارسی ۱۰ سوال ضریب ۲

علوم تجربی ۱۰ سوال ضریب ۳

ریاضی ۱۰ سوال ضریب ۳

۶۰ درصد امتیاز کل مربوط به استعداد تحلیلی  و ۴۰ درصد آن مربوط به استعداد تحصیلی می باشد.

اعلام نتیجه: اواخر شهریور ۹۸ 







نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :






( کل صفحات : 2 )    1   2   
 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic