وبلاگ تخصصی كلاس ششم
آموزش چیز عجیبی است: می‌تواند انسان درون ما را زنده کند و می‌تواند انسان درون ما را زنده به گور کند . . . «پائولو فریره»
                                                        
درباره وبلاگ

فرزانه خرمی راد

رشته تحصیلی: ریاضیات محض
مدیر وبلاگ : فرزانه خرّمی راد
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
یکشنبه 31 فروردین 1399 :: نویسنده : فرزانه خرّمی راد

سلام و عرض ادب اولیای گرامی و دانش آموزان عزیز
همانطور که مستحضرید اپلیکیشن شاد زیر نظر اداره ی آموزش و پرورش است و قابل رویت.
بنابراین نام و نام خانوادگی واقعی دانش آموز و همچنین تصویر پروفایل، با لباس فرم و حفظ شئونات آموزشی در بدو ورود لحاظ شود.

با تشکر
خرّمی راد




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




 

باید به کودکان آموخت که جهان بی باتوم و گلوله زیباتر است.
باید به فکر ساختن یک بادبادک بود.
هنوز هم با مشتی نخ و کمی کاغذ می شود
به گیسِ طلای خورشید رسید.
کودکی که با مسلسل بازی کند،
جهان را نجات نخواهد داد.

 «اوریانا فالاچی»


سلام دانش آموزان عزیزم

آخرین روز از فروردین ماهتون به نیکی

۱. مشق از درس داستان من و شما

۲. ۲۰ سؤال ریاضی خوب از فصل های ۳ و ۴ طرح و حل نمایید.

۳. دروس ۳ و ۴ هدیه های آسمانی مطالعه شود.

۴. دروس ۳ و ۴ مطالعات مطالعه شود.

۵. درس دوم علوم مطالعه و تستهای آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

۶. درس اول فارسی از کتاب کروکودیل مطالعه شود.

توجه: روز سه شنبه امتحان ریاضی از فصل های ۱ و ۲ (۱۰ سوال ۲ نمره ای)






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




یکشنبه 31 فروردین 1399 :: نویسنده : فرزانه خرّمی راد

Related image

یک معلم واقعی کسی نیست که به تمام سؤال‌های شما پاسخ می‌گوید، معلم حقیقی کسی است که شما را با سؤال‌های جدیدی آشنا می‌کند . . .
سؤال‌هایی درباره‌ی الگوهای ارتباطی‌تان، درباره‌ی مدل بودن تان در زندگی . . .
درباره‌ی شیوه‌ی رویارویی‌تان با اتّفاق‌های ریز و درشت روزمره و سؤال‌هایی که شاید همیشه به راحتی از کنار آن‌ها رد می‌شوید .
یک معلم واقعی جوابی برای سؤال‌های شما ندارد، بلکه سؤال‌هایی در ذهن شما ایجاد می‌کند تا خودتان پاسخ درست را پیدا کنید .
چرا که پاسخی که از سوی «دیگری» به دغدغه‌های ذهنی شما داده شود، نه تنها اصیل نیست، که شما را از مسیر اصلی «شدن»تان دور می‌کند!
از معلم های واقعی پاسخ نخواهید که ناکام خواهید شد! آنها اجازه می‌دهند خودتان مسئولانه پاسخی درخور برای سؤال‌هایتان پیدا کنید . . .
معلم واقعی در حال انجام سخت ترین کار دنیا هستند! «بازسازی یک انسان»






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




شنبه 30 فروردین 1399 :: نویسنده : فرزانه خرّمی راد
http://www.nariya.ir/wp-content/uploads/2014/08/112-300x200.jpg

آموزگاری که گمان می‌کند روزهایِ آفتابی در انتظار نوآموزِ امروزش خواهد بود، روزهایی لبریز از کبوتر وُ بوسه وُ نور، او را وسوسه خواهد کرد ادبیات بیاموزد، فلسفه یاد بگیرد، فیلم تماشاکند، جامعه‌شناسی و زبان‌شناسی بخواند، نقاشی بکشد، شعر بسراید وَ خلاصه برود سراغِ هر‌آنچه از این دست . . .
اما روزهای شهرِ ویران پرُ است از جغد و خمیازه و تاریکی . . .
شهرِ ویران مِی‌خانه نمی‌خواهد، تنها کار‌خانه می‌خواهد و کارخانه می‌خوانه نیست که خویشتنِ دیگری، سرخوش تر و "آنچنان‌تر" به شما هدیه دهد. کارخانه‌ها آمده‌اند که خودِ‌تان را از خودِ‌تان باز پس بگیرند. شهرِ ویران عشق نمی‌خواهد. شهرِ ویران لاشخور می‌خواهد. لاشخور‌ها بر سفرۀ دیگران شکم پروار می‌کنند، حال آنکه عاشقان، شکارچیان‌اند دلیر و هماره به جدّ و جهد.
شوخی تلخی است اینکه کسی را در شهر ویران قلقلک دهید که عشق بورزد، نغمه بسازد یا اندیشه بپردازد. شهرِ ویران هنوز گرسنه است وَ هر روز کسی انگار سوت زنان در گوش‌اش مرثیه ساز می‌کند که "بابا نان ندارد". شهرِ ویران شهری است که مردمان‌اش می دانند برای شور‌بختیِ شان باید چاره‌ای بیندیشند ولی وقتِ آن را ندارند.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




شنبه 30 فروردین 1399 :: نویسنده : فرزانه خرّمی راد
از دیر باز شادی به چشمم نایاب‌تر، دشوارتر و زیباتر از اندوه جلوه کرده بود و هنگامی که به این کشف نائل شدم -که شاید مهم‌ترین کشفی باشد که بتوان در طول زندگی بدان نائل شد- شادی برایم نه تنها نیازی طبیعی به شمار آمد، بلکه به تعهدی اخلاقی بدل گردید ...
آنکه خوشبخت است و می اندیشد، به راستی نیرومند نام خواهد گرفت، زیرا برای من سعادتی که بنیانش بر نادانی باشد، چه اهمیتی دارد؟

 مائده‌های زمینی/ آندره ژید

سلام دانش آموزان عزیز

۱. مشق از درس معرفت آفریدگار
۲. ۲۰ سوال ریاضی از فصل های ۱ و ۲ ریاضی طرح و حل نمایید. 
۳. دروس ۱ و ۲ مطالعات اجتماعی دوره شود.
۴. دروس ۱ و ۲ هدیه های آسمانی دوره شود.
۵. علوم درس اول مطالعه و تستهای آن مورد بازنگری و ارزیابی قرار گیرد.
 






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




See the source image

من مانند یک علف صحرایی
به وسیله‌ی باد و باران
و تابش نور آفتاب آسمان ایران سبز شده‌ام
و به رنگ و بوی ایرانیت خود افتخار دارم،
قدرت من، فکر من، ایمان من همه ایرانی است.

جبار باغچه‌بان






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




پنجشنبه 28 فروردین 1399 :: نویسنده : فرزانه خرّمی راد


شهر از صدا پُر است ولی
از سخن تُهی

«نادر نادرپور»

نتایج آزمونهای آنلاین همانطور که از ابتدا اطلاع رسانی شده بود در قالب نمره ارائه شد. اشتباهات فاحش و مظلوم مطالعاتی که تاکنون در بازخوردهای خیلی خوب، خوب و امثالهم پنهان شده بودند، عیان شد و گویا ما آدمیانِ غریب حتی حاضر نیستیم که بار خطاهایمان را بر دوش بکشیم باز هم دیواری کوتاهتر از دیوار معلّمی که در این روزهای جانکاه همه ی عمر مفیدش را پای لپ تاپ، گوشی و شبکه های اجتماعی صرف می کند، پیدا نکردیم و این خود به اندازه ی کافی مأیوس کننده، تلخ و شرم آور است.

عجب رویکرد خردگرایانه ای!!! هیچ تحلیل و بررسی ارائه نمی دهیم، حداقل برای خودآگاهِ ناخودآگاهمان!!!

محض اطلاع خودصاحبنظر پندارانِ همیشه در صحنه عرض کنم که ۱۴۴ ورقه را تصحیح کردن، آن هم در قالب عکس و اغلب بی کیفیت و بدخط و بدون رعایت ترتیب در ارسال! عواقبی چون سردرد، حالت تهوع، گردن درد و تاری دید را همدم این روزهایم کرده که حتی فرصتی برای سنجیدن برنامه های آینده و تشخیص سره از ناسره برایم مهیا نشد!
پس به جای تخطئه و تخریب اگر توان دارید به نقد و تبیین علمی بپردازید تا سیر قهقرایی عدم خردورزی با چنین دامنه ی وسیعی طی نشود.

به آرشیو هشت ساله ی وبلاگم نگاه کنید، هرگز از گلایه ها ننوشتم جز این سالِ فرسایش!

خدا را شاکرم که فروردین تمام شد و به اردیبهشت رسیدیم. من با تمام وجودم از این ماه «بهشت» را تعبیر می کنم که به روزهای پایان این سال تحصیلی رسیدم.
از شما بسیار آموختم! من جمله اینکه «علم گریزی» بیماری عصر ماست و تلاش من برای ترسیم دورنمایِ آموزاندن، اسراف است و اتلاف انرژی! بنابراین حُسن ختام این سال تحصیلی همان راهی خواهد بود که همگان رفتند: «چارچوب درسی»
آموختم که با وجود همه ی تناقض ها باید زندگی کرد و از تجربه های تلخ، طی دیالکتیکی مداوم برای رسیدن به کمال بهره برد و دلخوش به وجود عدّه ای بود که آخرین بارقه های امید از زیستن اند و سالهاست بی منت و بی منیت بار یک نسل را تنها به دوش می کشند . . .

باشد که از روزگار بیاموزید تا چراغ همدیگر را پر رونق دارید.

۹۸/۱/۲۸

خرّمی راد




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




اگر خوش‌بینی مهم است برای این است که بسیاری از نتایج را با میزان شادی که به بار می‌آورند تعیین می‌کنند. خوش‌بینی عنصر مهمی از موفقیت است. این نظر مخالف دیدگاه نخبه‌گرایانه‌ای است که می‌گوید استعداد لازمه‌ی اصلی یک زندگی خوب است، در حالیکه در بسیاری از وضعیت‌ها تفاوت میان موفقیت و شکست، فقط درک ماست از انرژی و امکاناتی که می‌توانیم برای متقاعد کردن دیگران درباره‌ی حق و حقوق‌مان به کار بگیریم.

تقدیر از دانش آموزان کوشا و پُرتلاشم:

سنا آساره، پوپک ندیمی و الینا دیبایی نیا

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




 زمان خیلی زود میگذرد، بعد آدم می‌بیند که راه حل های زندگی خیلی محدود است، به همین دلیل خیلی چیزها جا می‌افتند، ثابت می‌مانند، آن قدر ثابت که حتی فکر این که آدم بتواند تغییرشان دهد خنده دار و حیرت انگیز می‌شود.
فروردین هم تمام شد و مایلم از حیرتی عظیم تر از حیرت های دیگر این سال که از وصفش هرچه بگویم کم است برایتان بگویم. گویا کرونا با همه ی مصائب و گزندهایش معجزه ها می کند که من از آن بی خبرم و باید برای کفران نعمتی که مرتکب شده ام، طلب استغفار نمایم.
این بار نه تنها گله ای از نتایج آزمونها و سختی هایی که برای صحیح کردن و بررسی آنها متحمل شده ام ندارم، بلکه خرسندم و امیدوار!
امیدوار به والدینی که به موفقیت های کذایی و واهی دلخوش نیستند و قبل از هر چیز مشقِ صداقت می کنند و من دستشان را می فشارم به مهر و خدا را شاکرم برای همسفر بودنشان طی یک سال آموزشی.
و اما معجزه . . . معجزه از این بزرگ تر که دانش آموزانی که حتی در الفبای آموزش مانده بودند حالا به بهترین نتایج دست می یابند؟
محض اطلاع آن دسته از والدین معجزه گر که بی حضور معلّم و مدرسه به چنین موفقیت عظیمی برای هدایت تحصیلی فرزندشان آن هم در سال ششم و دو ماه وقفه ی این بحران،دست یافته اند عرض می نمایم که برای چون منی که با شغلم زندگی کرده ام و لحظه لحظه ی زندگیم را صرف شناخت فراگیران نموده ام، حتی سبک نوشتار و جمله بندی دانش آموزم بیانگر خیانتی است که شما در امانت نموده اید و مایلم به این سؤالم پاسخ دهید که در جایگاه یک پدر و یا مادر چه چیزی برای آموختن به فرزندانتان دارید؟!
متحیرم و از اسراف تلاشم غمگین. امید که در مدرسه زندگی هم برنده ی میدان باشید.
اینها را نوشتم که به این نکته برسم: هرچه در فهم تو آید آن بُوَد مفهوم تو . . .
پی نوشت: رویکرد توصیفی یعنی منِ معلّم با شناختی که از دانش آموزم کسب کرده ام، نتیجه ای درخورِ تلاش او برای او در نظر گیرم.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




فهمیده ام که مشاهده منظره ای  دوردست از فراز کوهی بلند، موجب گستردگی اندیشه می شود.
همه مناظر کوچک از بین می روند و تنها آنچه بزرگ است شکل واقعی خود را حفظ می کند.

«شوپنهاور»
سلام عزیزانم
۱. مشق از درس ستاره ی روشن و بند به بند آن تجزیه و تحلیل شود. (نهاد، فعل، مفعول، تعداد جمله و . . .)
۲. صفحه ی ۸۹ کتاب قرآن را روانخوانی و به صورت فایل صوتی ارسال نمایید.
۳. سؤالات صفحات ۱۳۶ تا ۱۳۸ کتاب ریاضی حل شود.
۴. ۱۵ سوال ریاضی خوب انتخاب و در دفتر ریاضی نوشته و حل کنید.
۵. دانش آموزان داوطلب آزمون ورودی استعدادهای درخشان لطفا ادامه ی سوالات کتاب هوش مالتیپل را تکمیل کنید.
۶. تست های آزمون ۵ کتاب فارسی کروکودیل را تکمیل کنید.
۷. تست های درس جنگل برای کیست کتاب کار را تکمیل کنید.






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




 

 

 

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




سواد انتقادی چیست و چرا باید از کودکی فرزندانمان به سواد انتقادی مجهز شوند؟

فرزندان ما در دنیایی زندگی می‌کنند که مملو از القائات رسانه‌ای، توهمات فریبنده تبلیغات و ایدئولوژی‌هاست. این فضا آنقدر بر فرزندان ما فشار وارد می‌کند که قدرت انتخاب را از آنها و حتی بزرگسالان می‌رباید.
اما بهترین چاره برای حفظ استقلال شخصیت و از کف نرفتن قدرت انتخاب در فرزندان چیست؟
فرزندانی که از کودکی در محیط خانه و مدرسه، "منتقدانه" رشد می‌کنند، اجازه نمی‌دهند قدرت انتخاب و استقلال عمل آنها ربوده شود.
با تفکر انتقادی شهروندانی تربیت می‌شوند که با احساس زندگی می‌کنند، اما با عقل تصمیم می‌گیرند. در واقع اینها کسانی هستند که سطح انتظارشان از محیط و جامعه بالاتر از دیگران است و به راحتی در برابر هیچ قدرتی اعم از امپراتوری تبلیغات، ایدئولوژی‌های فریبنده و . . . سر تعظیم فرود نمی‌آورند.
اگر به تفکر انتقادی به عنوان یک مهارت نگاه کنیم، کسی که انتقادی می‌اندیشد باید دارای مهارت‌هایی همچون جسارت در طرح پرسش، خوب شنیدن، کسب اطلاعات، پرهیز از برخورد تند با دیدگاه‌های مخالف، ادعای کمتر و دلیل بیشتر، صبر و حوصله و آمادگی روحی و روانی بالا برای پذیرش ایده‌های جدید باشد.
اگر به تفکر انتقادی به عنوان یک سواد بنگریم، مواجهه ما با مسائل پیرامونی، منطقی‌تر خواهد شد.
سواد انتقادی برای دانش‌آموزان امروز که وابستگی بسیار بالا به رایانه و اینترنت و دنیای دیجیتال دارند، یک ضرورت است.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




معیار واقعی ثروت ما این است که اگر پولمان را گم کنیم، چقدر می ارزیم . . . !

«آبراهام لینکلن»
دانش آموزان عزیزم سلام

۱. لطفا صفحه ی ۸۶ کتاب قرآن رو روانخوانی کنید و برام بفرستید. صفحه ی ۸۷ لغات آشنای فارسی و عربی رو با هایلایت های همرنگ مشخص کنید و کار در کلاس صفحه ی ۸۹ ر۱ تکمیل نمایید.

۲. درس هفدهم کتاب نگارش را تکمیل کنید.

۳. تستهای درس هفدهم کتاب کروکودیل را با دلیل تکمیل کنید.

۴. از این به بعد هر روز ۱۰ سوال ریاضی در دفتر مشق نوشته و حل شود.

توجه: از روانخوانی فارسی اصلا راضی نبودم، یعنی کاملا مشخص بود که حتی برای گوش دادن تدریس ارائه شده وقت نذاشتید، مطمئنا امروز کسانی که در روانخوانی سرسری عمل کردند رو مجبور به نوشتن از متن کتاب درسی خواهم کرد و این دقیقا برای درس قرآن هم صادق خواهد بود!!!









نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :





آزمون هوش و استعداد تحلیلی
زمان: ۶۰ دقیقه






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :






( کل صفحات : 5 )    1   2   3   4   5   
 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات