وبلاگ تخصصی كلاس ششم
آموزش چیز عجیبی است: می‌تواند انسان درون ما را زنده کند و می‌تواند انسان درون ما را زنده به گور کند . . . «پائولو فریره»
                                                        
درباره وبلاگ

فرزانه خرمی راد

رشته تحصیلی: ریاضیات محض
مدیر وبلاگ : فرزانه خرّمی راد
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
,کاریکاتورهای مفهومی, کاریکاتور و تصاویر طنز, کاریکاتور جدید,کاریکاتور و تصاویر طنز

بی عوض دانی چه باشد در جهان؟
عمر باشد عمر . . . ، قدرش را بدان . . . !

«شیخ بهایی»

دانشکده اسمیت، دانشکده دخترانه‌ای در ماساچوست، برنامه‌ای به نام «خوب شکست خوردن» ایجاد کرده است تا به دانش‌آموزانش آموزش دهد که همه ما باید برای یادگیری ایستادگی به خرج دهیم.
آنچه در تلاش هستیم تا یاد بگیریم این است که شکست اشکال یادگیری نیست، بلکه ویژگی آن است.
در واقع وقتی دانش‌آموزان در این برنامه ثبت‌نام می‌کنند، یک «گواهی شکست» دریافت می‌کنند که اظهار می‌کند آنها به این وسیله در یک رابطه، پروژه، تست یا هر ابتکار دیگری برای خرابکاری یا شکست مجاز هستند.
دانش‌آموزانی که برای مدیریت شکست آماده هستند، کمتر ضعیفند و نسبت به کسانی که انتظار عملکرد بی‌نقص را دارند جسورانه‌تر رفتار می‌کنند.

این درسی است که ارزش به‌کارگیری در کسب‌ و‌ کار را نیز دارد. پاتریک دایل، مدیر ارشد اجرایی پیتزا دومینو از سال ۲۰۱۰، یکی از موفق‌ترین دوره‌های هفت ساله رهبری کسب‌ و‌ کار را در هر زمینه‌ای داشته است. اما او معتقد است که همه پیروزی‌های شرکتش به‌خاطر میل او برای مواجهه و به چالش کشیدن احتمال اشتباهات و گام‌های غلط است.
دایل در یک ارائه برای مدیران ارشد اجرایی دیگر، دو چالش بزرگ را توصیف کرد که در مسیر شرکت‌ها و افرادی وجود دارد که نسبت به شکست صادق‌تر هستند:

به گفته او، اولین چالش آن چیزی است که او «سوگیری حذف» می‌نامد؛ واقعیتی که اکثر افراد با یک ایده جدید، پیگیری ایده‌شان را دنبال نمی‌کنند چون اگر آنها چیزی را امتحان کنند و آن کار به سرانجام نرسد، این عقب‌نشینی ممکن است به شغل آنها آسیب برساند.

دومین چالش فائق آمدن بر آن چیزی است که او «ضررگریزی» می‌نامد؛ گرایشی که موجب می‌شود افراد ترجیح دهند به‌جای تلاش برای برنده شدن، چیزی را از دست ندهند؛ چون برای اکثر ما «درد از دست دادن دو برابر لذت به‌دست آوردن است.»

دایل می‌گوید «اجازه برای شکست خوردن، انرژی‌بخش و شرط ضروری برای موفقیت است» و شاید این مهم‌ترین درس برای همه باشد:
"بدون شکست خوردن هیچ نوع یادگیری وجود ندارد و بدون شکست هیچ موفقیتی ممکن نخواهد بود."





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




Testing Season at Coronado High School! | Coronado High School

حتماً بعد از آزمون، بسیاری از شما، خوب متوجه اشتباهات کوچک و بزرگ در امتحان خودتان شده اید و انگشت حیرت به دهان گرفته و لب‌های خود را گزیده‌اید که چرا گزینه‌ای را که در سؤال درست یافته‌اید در پاسخ‌برگ اشتباه وارد نموده‌اید و یا چرا ضرب را جمع کرده‌اید و یا جمع را ضرب. همچنین چرا به درس علوم نرسیده‌اید و یا برای ریاضی وقت کم آورده‌اید.
تمام این اشتباهات به نام اشتباهات غیر علمی است که به مدیریت کردن نیازمندند. یعنی هر داوطلبی باید از شب قبل از آزمون آزمایشی بداند که در روز آزمون چه کارهایی انجام خواهد داد.
به طور مثال باید بدانید که شب قبل از امتحان نباید تا دیر وقت به مطالعه مشغول باشید؛ حداکثر ساعت ۱۰ شب بخوابید؛ ۲ ساعت قبل از آزمون از خواب بیدار شوید؛ صبحانه‌ی کامل بخورید؛ با خودتان یک بطری آب، خرما یا شکلات، مداد، پاک‌کن، دستمال پارچه ای و . . . بردارید؛ در هنگام رسیدن به مکان امتحان با دوستان در مورد آزمون صحبت نکنید؛ در دفترچه ی سؤال از چه درسی شروع و با چه درسی خاتمه بدهید؛ به چه سوالهایی پاسخ بدهید و کدام سوالها را کنار بگذارید؛ هر درسی را در وقت پیشنهادی پاسخ بدهید؛ و بسیاری نکات ریز و درشت دیگر که در کیفیت و کمیت آزمون شما تأثیر می گذارد.

 اکنون ما می خواهیم این نکات را بطور کامل و به صورت مستمر در بخش "مشاوره ی ویژه" قرار دهیم تا بتوانید آرام آرام آنها را مطالعه و در آزمون خودتان بکار ببندید.
امیدواریم به دل و جانتان بنشیند و ما هم در لذت موفقیت شما سهیم شویم.

یادتان باشد هنر آزمون دادن یا مدیریت زمان و یا مدیریت کردن اشتباهات غیرعلمی با خودش آرامش، اقتدار و دقت را در آزمون به همراه خواهد داشت پس شک نکنید که اجرای آن می تواند درصد قابل توجهی به بالا رفتن تراز و پائین آمدن رتبه‌تان کمک کند.

 ۸ حرکت برای مات کردن آزمون تیزهوشان!


۱ ـ روش یك تیك ، دو تیك را برای سوال‌های سخت یا وقت‌گیر به‌كار ببر. (مدیریت زمان «۱»)

در آزمون‌های تستی (مشابه آزمون تیزهوشان) هیچ چیز گران‌بهاتر از «وقت» نیست. بنابراین باید به دنبال روش‌هایی باشید كه در زمان محدود آزمون بیشترین تعداد تستی را كه می توانید پاسخ دهید. لج‌بازی كردن با یك یا چند تست سمج و نامهربان و اصرار به مقلوب كردن آن‌ها نتیجه‌ای جز از دست دادن تعداد زیادی از تست‌های آسان و مهربان ندارد.

مؤثرترین تكنیك برای استفاده‌ی بهینه از زمان روش «یك تیك ، دو تیك» است. برای اجرای این روش كافی است در آزمون با هر تستی كه مواجه می شوید آن را مطابق دسته‌بندی زیر شناسایی كنید:

الف) تست‌های مهربان: تستی را كه با خواندن آن، راه‌حلش را تشخیص می دهید و می توانید بدون دردسر در زمان استاندارد (یا كم‌تر) پاسخ دهید، تست مهربان می نامیم. به این تست‌ها بی درنگ پاسخ دهید.

ب) تست‌های سمج: تستی را كه در نگاه اول آشنا به نظر می رسد (و حتی شاید راه‌حلش را هم بدانید). اما برای رسیدن به پاسخش باید وقت و انرژی زیادی صرف كنید، تست سمج می گوییم. مقابله با وسوسه‌ی پاسخ‌گویی به تست‌های سمج یك هنر است كه رتبه‌های برتر آزمون دارند. در ابتدا به این تست‌ها پاسخ ندهید و آن‌ها را با یك تیك نشان‌دار كنید. معنی آن این است كه اگر وقت شد به سراغشان خواهید آمد.

پ) تست‌های غریبه: تست‌هایی كه به نظرتان آشنا نمی آید و جواب آن‌ها را نمی دانید، در این دسته قرار می گیرند. این تست‌ها را با علامت دو تیك علامت‌گذاری كند.

 پس از این‌كه به تست‌های مهربان پاسخ دادید، چنان‌چه از وقت پیشنهادی دفترچه سوال، چیزی مانده باشد، صرف جواب دادن به تست‌های سمج (یك تیكی) كنید و اگر در آخر باز هم زمانی باقی ماند (كه احتمالش كم است) به سراغ تست‌های غریبه (دو تیكی) بروید و تلاش كنید راه‌حل آن‌ها را به‌خاطر آورید و پاسخشان را پیدا كنید.

گاهی پشت سر هم قرار گرفتن چند تست سمج یا غریبه به ویژه در ابتدای تست‌های یك درس می تواند روحیه‌ی شما را منهدم كند! واقعیت این است كه در هر آزمون تعدادی تست متوسط و چند تایی تست آسان و تعدادی تست سخت مطرح می شود و معمولاً تست‌های متوسط از تست‌های آسان و سخت بیشتر است. بنابراین پشت سر هم قرار گرفتن چند تست سخت تأثیری در تعداد كل تست‌های سخت ندارد و با پخش شدن این تست‌ها در لابه‌لای تست‌های آسان و متوسط تغییری در كل آزمون رخ نمی دهد. بنابراین آرامش خود را حفظ كنید و بگذارید اضطراب، رقبای احساسی شما را عقب بیندازد.

 لازم به گفتن نیست كه شرایط آزمون (از جمله درجه‌ی سختی سوال‌ها) برای همه‌ی داوطلبان هم‌سطح یكسان است. یعنی تستی كه برای شما سخت است، به احتمال قوی برای رقبای شما هم سخت است. هم‌چنین در حد توانایی و تسلطی كه در هر درس یا مبحث دارید، از خودتان توقع داشته باشید. در غیر این صورت اضطراب به سراغتان می آید و اتلاف وقت شما را صد چندان می كند.
پیشنهاد می كنیم كه شب قبل از هر آزمون آزمایشی، زمان كوتاهی را به فكر كردن در مورد شرایط خاص آزمون اختصاص ‌دهید. مثلاً تصور كنید در درسی كه مسلط هستید چند سوال اول سخت است؛ حالا سعی كنید به‌صورت ذهنی بر این شرایط غلبه كنید. این تمرین ذهنی به شما كمك می كند تا در جلسه‌ی آزمون شرایط سخت را پیش‌بینی كرده، دچار اضطراب نشوید.

 فواید روش یك تیك ، دو تیك :

ـ در زمانی كه شما ۲ یا ۳ تست سخت را پاسخ دهید، می توانید ۵ تست متوسط یا ۱۰ تست آسان را جواب دهید.
نظم و ترتیب ناشی از این روش، اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و می توانید در زمان آزمون بهترین نتیجه‌ای كه می توانید را بگیرید.
روان‌تر و با آرامش بیشتری به تست‌ها پاسخ می دهید و مطمئن خواهید بود كه هیچ یك از تست‌های مهربان را از دست نمی دهید.
انرژی تان را بی مورد از دست نخواهید داد. انرژی شما محدود است، همانند یك دونده‌ی استقامت آن را بین تست‌ها و درس‌های آزمون به تناسب تقسیم كنید.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




Related image


با توجه به دغدغه تعدادی از دانش آموزان و معلمان پایه ششم نسبت به آزمون ورودی تیزهوشان، لازم می بینم چند نکته ای راعرض کنم.

سوالات هوش به طورکلی به دو دسته کلامی و غیرکلامی، تقسیم میشوند:

هوش غیر کلامی را اغلب شما درکتب و نمونه سوالات آزمون های سالهای قبل، بصورت استعداد تحلیلی دیده اید

اما باید دید که هوش کلامی چیست؟ هوش کلامی درتعریف، به معنای استفاده ازکلمات و زبان درحالتهای مختلف است.
سوالات هوش کلامی را میشود از نظر انواع، به شش گروه تقسیم کرد:
تضاد
ترادف
تناسب
طبقه بندی
معنای کلمات
روابط عددی

سؤالاتی از سنخ، تضاد و ترادف به دانش ادبیات فارسی، نیاز دارند.
شما عملا متضاد یا مترادف چیزی یا کلمه ای رو باید پیدا کنید. اما گزینه ها بسیار هوشمندانه و نزدیک بهم و حتی گمراه کننده ارائه میشوند.

سؤالات تناسب هم در نگاه اوّل، ادبیاتی به نظر می رسد اما به دانستنی های علمی شما مربوط میشود، ابتدا دو کلمه یا حتی عبارت و جمله داده میشود که با هم یه تناسبی و ارتباطی دارند، مثلا ممکن است معکوس هم باشند یا هر ارتباط دیگری، سپس کلمه یا عبارت دیگری هم داده میشود و میگوید همان تناسب و ارتباط رابا کدام گزینه دارد.

در سؤالات طبقه بندی هم که تعدادی کلمه یا عبارت یا گزینه به شما داده میشود که همه ی آنها به جز یک موردشان، باهم می توانند در یک گروه قرار بگیرند و شما باید همان گزینه ی متفاوت را پیدا کنید.

سؤالات معنی لغت هم که از نامش پیداست. البته لزوما، همیشه یک کلمه فارسی از واژه نامه کتاب درسی نیست. ممکن است یک مفهوم علمی باشد که حتی شما در مطالعات یا تفکر و یا ریاضی، با آن مواجه بوده اید.

سؤالات روابط عددی هم که باز شناخته شده هستند. بیشتر آنها را بصورت الگوی عددی دیدیم.

با توجه به توضیحات فوق میتوان این طور استنباط کرد که نمی توانیم فقط به هوش و استعداد تحلیلی اکتفا کنیم و چون آزمون دانسته های علمی یا همان استعداد تحصیلی حذف شده، ممکن است طراحان سؤالات از سبک سؤالات هوش کلامی هم در آزمون بهره ببرند.

و امّا قابل توجه والدینی که فرزندشان دچار لکنت است.
در برخی موارد لکنت، ریشه در مسائل ژنتیکی دارد. در موارد نادری نیز در بزرگ‌سالی سراغ افراد می‌آید که اغلب سکته و آسیب‌های مغزی موجب بروز این اختلال است. از دلایل دیگر لکنت می‌توان به ضربات واردشده به سر و فشارهای احساسی و عصبی اشاره‌ کرد. افراد دارای لکنت به هیچ‌وجه از نظر هوش و استعداد با سایرین تفاوت ندارند. باورهای کلیشه‌ای و مرسوم معمولا آنها را خجالتی، عصبی، حساس، عجول، درون‌گرا و … می‌پندارد که البته هیچ شاهد علمی برای این ادعا وجود ندارد.
 شاید وقوع لکنت ریشه در اضطراب یا موارد عنوان‌شده داشته‌ باشد، ولی حکمی کلی برای تعمیم آن به تمام افراد دارای لکنت نیست.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




Thumb EiniatsioSilone Fountamara.JPG

"مالکولم کولی"، منتقد شهیر، در مقدمه خود درباره «فونتامارا» می نویسد:
"کتاب ها مثل انسان ها می میرند، فقط تعداد کمی از آن ها زندگی جاودانه می یابند. در طول سال 1930، در تمام ادبیات مغرب زمین که به عنوان داستان های برجسته محسوب شدند، سه تای آن ها بدون از دست دادن قوتشان به دوره زمانی ما رسیدند، یکی فرانسوی "سرنوشت بشر" از "اندره مالرو"، دیگری آمریکایی "خوشه های خشم" از "اشتاین بک" و سومی ایتالیایی "فونتامارا" از "اینیاتسیو سیلونه"!

فونتامارا، به رغم آن که نخستین رمان نویسنده‌اش، "اینیاتسیو سیلونه" بود،  برای او شهرتی جهانی به همراه داشت.
این رمان، روایتی است از دهکده‌ای قدیمی و گمنام. جایی محصور میان کوه‌ها و تپه‌ها. این کتاب، داستان ساکنان دهکده‌ای به نام "فونتامارا"، است که زیر ستم فئودال‌های زمان خود زندگی می‌کنند.
"سیلونه"، نگارش این رمان را در سال ۱۹۳۱ به پایان برد.  
منوچهر آتشی این کتاب را به فارسی برگردانده‌ است . . . !

در زمانه‌ای که ارزش‌های ایدئولوژیک‌ نظام مسلط هر چه بیشتر در آدم‌ها درونی می‌شوند و انگاره‌هایی چون «فردگرایی»، «مصرف‌گرایی»، «ثروت‌اندوزی»، «پیشرفت و موفقیت» (به مثابه‌ی پیشی گرفتن از دیگران) و … همچون اصولی تردیدناپذیر در تار و پود جوامع امروزی نهادینه می شوند، تقویت و جان بخشیدن به ارزش‌های رهایی‌بخش اما سرکوب شده‌ای همچون «امر جمعی»، «روشنگری»، «مقاومت»، «همبستگی»، «سازمان‌یابی» و … خود بخشی ضروری از فرآیند مبارزه با نظم موجود است. از این رو باید چنین ارزش‌هایی را از لابلای تاریخ و اندوخته‌های فرهنگی و مبارزاتی بیرون کشید و به میان جامعه بازگرداند. در هیاهوی بی‌وقفه رسانه‌های مین‌استریم و سایر ابزارهای «صنعت فرهنگ»، باید به «ادبیات مقاومت» روی آورد؛ تا با بازگویی ادبیِ ایستادگی‌ها، مبارزات و نبرد‌های رهایی‌بخش مردم در سیر تاریخ مدرن، ضرورت مبارزه را برجسته کرد و امید به رهایی را در فضای عمومی زنده نگه داشت. یکی از راهکارهای مقدماتی در این حوزه، بازخوانی و معرفی متون ادبی و هنری، و از جمله کتاب‌هایی است که چنین رسالتی را دنبال می‌کرده‌اند. معرفی کتاب «فونتامارا» در بخش «کتاب‌خوانی» با چنین انگیزه‌ای انجام می‌شود.

«فونتامارا» یکی از رمان‌های شاخص در وصف مبارزه‌ی جمعی فرودستان است. این رمان کوچک، که ابتدا در سال ۱۹۳۰ در آلمان منتشر شد، نخستین کتاب «اینیاتسیو سیلونه» نویسنده و فعال سیاسی چپ‌گرای ایتالیایی است و در زمان خود، یعنی در دوره‌ی اوج اقتدار فاشیسم ایتالیا و رشد سهمگین جنبش نازیسم در آلمان، با استقبال زیادی هم مواجه شد. ترجمه‌ی فارسی «فونتامارا»، با قلم زنده یاد منوچهر آتشی، نخستین بار در سال ۱۳۴۷ در ایران منتشر شد (اینیاتسیو سیلونه عمدتا با رمان های «نان و شراب» و «یک مشت تمشک» در ایران شناخته می‌شود).

داستان کتاب «فونتامارا»، درباره‌ی دهقانان زحمتکش یک روستای دورافتاده‌ی کوهستانی در جنوب ایتالیاست، که به رغم اینکه چندی است از انقیاد و سلطه‌ی دیرین فئودال‌ها رهایی یافته‌اند،‌ ولی برای آنان پیوند نزدیک‌تر با نظام سرمایه‌داری با ظهور و گسترش فاشیسم مقارن می‌شود. به این ترتیب زندگی‌ دهقانان همچنان با رنج و محرومیت و دشواری و سلطه قرین است. بر چنین بستری که در آن هر یک از روستاییان تنها به فکر سیر کردن خانواده‌ی خود هستند، داستان به روایت روند شکل‌گیری یک مبارزه برای تغییر وضعیت زیستی روستاییان و فراز و فرودهای آن می‌‌پردازد. جمعی کوچک برای روشنگری در میان روستاییان و ترغیب آنان به مبارزه، به انتشار مخفیانه‌ی نشریه‌ای دهقانی اقدام می‌کنند.






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :








نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




Image result for تست زدن و مدیریت زملن

آزمون تیزهوشان ششم:
مدّت زمان آزمون ۸۰ دقیقه میباشد كه ۶۰ دقیقه ی ابتدایی مربوط به آزمون استعداد تحلیلی و ۲۰ دقیقه دیگر مربوط به آزمون سرعت و دقت میباشد.
دفترچه اوّل: استعداد تحلیلی ۶۰ سوال و ۶۰ دقیقه
دفترچه دوم: سرعت و دقّت ۴۰ سوال و ۲۰ دقیقه

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com
مدیریت زمان آزمون  تیزهوشان  نهم:
مدّت زمان آزمون ۱۲۰ دقیقه میباشد كه ۵۰ دقیقه ی ابتدایی مربوط به آزمون تحلیلی و ۷۰ دقیقه دیگر مربوط به استعداد تحصیلی میباشد.

زمان پیشنهادی برای دروس آزمون به صورت زیر است:
استعداد تحلیلی: ۵۰ سوال و ۵۰ دقیقه

قرآن و پیام های آسمانی        ۱۰سوال     ۸ دقیقه

فارسی                                    ۱۰سوال     ۱۰دقیقه
مطالعات                                 ۱۰سوال     ۸دقیقه
علوم                                       ۱۰سوال    ۲۲دقیقه
ریاضی                                    ۱۰سوال     ۲۲دقیقه







نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




دوشنبه 12 خرداد 1399 :: نویسنده : فرزانه خرّمی راد
Image result for test


فنون تست زنی، یکی ازمهارتهای لازم در دوران تحصیل است. تسلّط بر چند نکته و تکنیک در تست زنی  که در موفقیت ‎کنکور تاثیر غیرقابل انکاری دارد:

۱. همیشه خودتون رو برای برخورد با هر نوع سوالی در آزمون آماده کنید. ( به عبارتی با این ذهنیت در آزمون شرکت نکنید که همه سوالات رو باید قبلا دیده باشید.) و باید سر جلسه آزمون با ذهنی باز و با قدرت خلاقیت حضور پیدا کنید، که اگر سوالی دیدید که به چشمتون کمتر خورده بود بتونید با دانش کسب شده راه حل رو پیدا کنید. (به دانشی که کسب کردید شک نکنید!)

۲. توصیه می کنم در چند دوره به سوالات پاسخ بدید و در دور اول صرفا سوالات ساده ی هر درس ( که شاید در حدود ۲۵ تا ۳۰% سوالات باشند) رو پاسخ بدید. اینجوری هم ذهنتون رو گرم کردید برای دور دوّم و پاسخ به سوالات متوسط و هم خودتون رو درگیر یک درس خاص نکردید و تا آخر آزمون هم اسیر سوالات سخت نمیشید.

۳. جسور باشید !!! واقعا باید در سرجلسه آزمون از برخی سوالات عبور کنید، چرا که طراحان اغلب در هر درسی از این سوالات قرار میدند برای اینکه وقت شما رو بگیرند.

۴. در تست هایی که در مورد گزینه صحیحشون شک دارید، فقط زمانی ریسک کنید که تعداد این توع تست ها حدود ۴ - ۵ تست باشه و در مواردی که اطمینان دارید ۲ گزینه کاملا غلط داره، بین دو گزینه دیگه یکی رو انتخاب کنید. به عبارتی در تست هایی که واقعا از غلط بودن دو گزینه مطمئن نیستید اصلا ریسک نکنید.

۵. به شدت ریزبین باشید. خیلی از دانش آموزان به خاطر بی دقتی سوال رو خراب می کنند. همیشه از سوالاتی که خیلی ساده به نظر می رسند بترسید و از سوالاتی که قیافه بدی دارند اصلا نترسید.

۶. سعی کنید قبل از حل سوال، یکبار روش حلی که می خواید شروع به نوشتنش کنید رو در ذهنتون مرور کنید.
 
۷. یک نکته مهم اینکه اصلا قرار نیست همه سوالاتی که حل می کنید زمان مساوی داشته باشند، برخی سوالات زمان بر هستند و برخی سوالات رو حتی میشه بصورت چشمی پاسخ داد.

۸. یکی از ایراد هایی که اغلب دانش آموزان بخصوص در دروس حفظی دارند، اینه که در دور دوم که وقت زیاد دارند و می خوان مرور کنند پاسخ برخی سوالات رو عوض می کنند و اتفاقا غلط هم میشه! خیلی حواستون باشه معمولا جواب اوّلی که به ذهن میرسه در دروس حفظی جواب درستی هست و اگر می خواهید جواب رو عوض کنید فقط زمانی اینکار رو بکنید که از غلط بودن پاسخ اولتون اطمینان ۱۰۰% دارید.

موفق باشید




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic